Snaabbt svar nuuu (taackk)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _Mimmii_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 788
M

_Mimmii_

hinner ej rida idag och måste motionera pållan, hade tänkt att longera men tänkte inte spänna in då utan bara slänga på träns och longerlina, blir det lite motion då i alla fall? det är väl bättre än att låta henne stå?

snabbt svar tack då jag måste åka till stallet snaart. :idea:

Sv: Snaabbt svar nuuu (taackk)

oj, råkade trycka mig in på fel forum, SORRY!!:(

Okej vad bra :) hör jämt och ständigt att longering utan inspänning gör mer skada än nytta men antar att det inte gör nått då om jag bara gör det idag? :)

Jag har ALDRIG longerat en häst inspänd....

Har fått lära mej att det är mycket farligare att longera dom inspända om man inte är absolut hundra på hur mycket dom ska vara inspända.

Tömkör i stället om du vill jobba hästen mera.

Jag är av åsikten att man aldrig nånsin longerar hästen i motions syfte. Att harva runt på en volt utan att bära upp sig, vilket hästen oftast inte gör, särskilt inte oinspänd, är enbart slitande. Att löslongera är en annan sak.

går hästen i hage hela dagen skulle jag hellre låta den stå - ja. för man åstadkommer sällan ngt av att longera per ovan annat än slitage.
tömkörning är kanon!

Bra svarat. Att, som i just detta fall, dessutom vara stressad när man longerar är INTE bra.

Till trådskaparen: pyssla lite extra med hästen istället. Borta lite mer, massera, klappa om den bara.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 208
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 835
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka