Snabb fråga - hur hade ni gjort? (sko/inte sko)

Sv: Snabb fråga - hur hade ni gjort? (sko/inte sko)

Samma sömhål ger ju ökad risk för tappskor, hur stor återstår ju att se dock. Men skulle man kunna lösa det så skulle det kanske funka? Men bäst vore ju om man hittade en lätt sko som gick att ha iaf 4 veckor, då skulle ju det inte vara problem. Hmm..
 
Sv: Snabb fråga - hur hade ni gjort? (sko/inte sko)

Guldskorna är mkt lätta och ett bra kompliment till alu skorna. Men dom håller mkt längre än alu, finns att köpa på alla travaffärer. Brukar hålla 1-2 skoningar (6-8veckor mellan skoningarna) :)
 
Sv: Snabb fråga - hur hade ni gjort? (sko/inte sko)

Dom räcker längre iom att tån inte nöts ner på samma sätt. Hur länge kan ingen svara på iom att hästar nöter skor olika på olika underlag.

Vanliga släta aluminiumskor räcker för mig 2 veckor med körning nästan varje dag på grusvägar. Jag har då inte upplevt att aluminiumskorna börjar trycka efter en viss tid. Har dom även på vintern med brodd och då har jag samma hela vintern utan problem. Man får kolla om dom är plana osv. när man skor om, men så är det med alla skor.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: super
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 472
Senast: Nevermind
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp