Snabb fråga om Vaccinering

confetti

Trådstartare
Vaccinerade min hund 2/3 2009

Ska tävla 6/3 2010.

Har tidigast fått tid för vaccinering nu på tisdag 23/2. Ska jag skjuta upp tiden tills efter tävlingen?

Har inte hittat nå klara regler och ska iväg nu så jag slänger in en snabb fråga här till alla smarta bukare!;)

Sv: Snabb fråga om Vaccinering

Vaccinationer har ingen karenstid på hund:

Injektioner:
Injektioner har generellt åsatts en karenstid om 7 dygn förutsatt att ingående substans inte har längre karenstid. Undantag: Vaccinationer får ges utan karenstid liksom Droncit.vet injektionsvätska.

Källa: http://kennet.skk.se/skk/?id=718&sprak=sv

Den enda vaccination du måste ha på tävling är mot valpsjuka och den får inte vara äldre än 4 år om hunden fått en dos vid 1 års ålder.

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
512
Senast: movi
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
834
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 562
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka