SNABB FRÅGA! Stübben Edelweiss.

harri

Trådstartare
Har en Stübben Edelweiss som jag ska sälja men har lite problem men vad det är för bomvidd egentligen. Det står XVID under kåpan, frågan är då vad det motsvarar i siffror? Jag har trott hela tiden att det är en 32a med flera andra har sagt att xvid är en 33a eller 33,5a.

Så är det någon som vet vilket det är? Tack på förhand :)

Sv: SNABB FRÅGA! Stübben Edelweiss.

Tack för svar :) Det var ju dumt känns som det blir lite mer svårsålt då. Trodde det var ovanligt med Stübben i 33,5 men tydligen inte då nästan alla Edelweiss som ligger ute är xvid :)

En till fråga som du kanske också kan svara på. Har de få ggr jag använt den haft en ny = tjock och fluffig fårskinnspadd under. Ska jag räkna med att den krymper 1 storlek eller mer då?

Ny mjuk stoppning trycks ihop när man ridit i den ca 20-60 ggr oavsett om du har fårskinnspad under eller inte.

Ett förtydligande: Att stoppningen trycks ihop gör inte att sadeln krymper, utan den upplevs alltså som vidare. När du använder en kvalitetspad (t.ex. Mattes eller liknande fårskinnspad av god kvalitet) så gör paden ett passformen blir knappt 1 bomvidd mindre.

Jo jag har haft en "riktig" padd så då är det som jag trodde :)

Liknande trådar

Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 047
Senast: Majjijann
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 363
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 833
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 747
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka