Snabb fråga?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wannabe_Me
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 872
W

Wannabe_Me

Behöver ett nytt hackamore och kikade på B**jes... De har ett "ponnyhack" dv.s.modellen ponnyhack och storleken de har det i är ponny. Är detta ett ponnyhack i ponnystorlek, eller har de bara förutsatt att det är i ponnystorlek för att det heter ponnyhack. Det är modellen ponnyhack jag vill ha p.g.a. de korta skänklarna, men det jag har nu passar på storhäst... Någon som har detta?

Sv: Snabb fråga?

Är det inte det som har fått så mkt ris här på buke? Remmar som gått upp och så..

Jag köpte ett sånt hackamore därifrån, det passade min häst som har cobstrlk, då hade jag på innersta hålen. Passar fullstrlk också, tom bättre skulle jag tro.
Tyckte det verkade helt ok faktiskt! INga ris från mej iaf.
Sålde det dock eftersom jag inte gillade att rida med det..

Jag har hacket maximalt ihopspännt till min ponny som brukar ha cob, kan mycket väl tänka mig att det passar till stor häst.
Föresten har dom inte ett exakt likadant på hööks? Har för mig att det inte är ponnystorlek på det.

Nej, det är Hööks med textilband över nosen. Börjes ponny hack är helt i läder, förutom att det är mycket billigare.;)

Tack för svaren! Verkar vara som jag misstänkte, att de skrivit ponny-size efterssom det kallas "ponnyhack"!

Tja, det har både fått ris och ros tycker jag, men efterssom jag aldrig varit missnöjd med något från Börjes vågar jag chansa... Kontrollerar man läder och sömmar ordentligt ska det nog gå bra:)

Undrar bara vad mer man ska beställa:angel:

Det jag har hört om det "hacket" från Börjes är att spännet uppepå nosryggen är dåligt. Att det är så konstigt konstruerat och att piggen i spännet är för kort och har gått upp vid ridning!:crazy:
Fast jag har inte provat det själv, men tog det säkra före det osäkra.
Jag köpte ett liknande hack förut på EKO fast med ett ordentligt spänne.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 836
Senast: Juli0a
·
Utrustning Hej. Behöver lite hjälp att tyda TR. Har en ponny och en storhäst och jag skulle vilja tävla de båda, främst hoppning men är intresserad... 2
Svar
21
· Visningar
2 410
Senast: Liten
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
19 897
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka