Snabbaste vägen mot toppen

Sv: Snabbaste vägen mot toppen

Fast inte alltid, det finns ju fall där det är tvärt om:
Mamman och pappan har hållt på massor med hästar, men vill inte att barnet ska börja.
Jag är ett av dom
 
Sv: Snabbaste vägen mot toppen

Varför skulle ens föräldrar inte vilja att man ska börja med hästar? Att de inte vill att man ska ha det som yrke kan jag väl förstå, men inte varför man inte ska börja.
 
Sv: Snabbaste vägen mot toppen

tjao... men de kan ju också va så att föräldrarna är skilda. Morsan har inget emot att jag håller på med hästar hon stöttar mig i allt. medeáns farsan avskyr allt som har med hästar att göra eftersom det inte är av hans intresse och de kostar pengar. .. men att nå toppen tävligsässigt kräver nog föräldrar med starkt intresse och fet plånbok. jag ser mitt hästintresse som en seriös hobby, att alltid bli bättre och utvecklas.. och helt enkelt bli en duktig hästmänniska, att tävla ligger ganska långt bort. även om hästar och deras välbefinnande ligger mig allra närmast hjärtat:smirk:
 
Sv: Snabbaste vägen mot toppen

Det spelar ingen roll vad du än ska göra i livet, rida, dansa balett eller få bra betyg i skolan, så går det alltid lättare om man har hjälp bakom sig.
 
Sv: Snabbaste vägen mot toppen

Så sant!
Inte alls lika lätt när man inte får det stöd av sina föräldrar. Det betyder ju inte att det inte går. Men bara att det tar betydligt längre tid att nå dit :smirk:.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 288
  • Artikel
Dagbok Jag ställde en uppvikt kartong tvärs över dörröppningen i hallen igår och det funkade både igår kväll och i morse. Jag hoppas få tag på...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 859
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp