Bukefalos 28 år!

snabbhjälp - förhandling!

Sv: snabbhjälp - förhandling!

jag har nu lagt fram förslag om att fakturera summan motsvarande deras kostnader (med en marginell rabatt) och sköta skatt och avgifter helt på min sida så blir det istället ett köp av tjänst för dem istället för lönepåslag. dvs alternativ 2.
 
Sv: snabbhjälp - förhandling!

1. Det går fint, vi har haft det här upplägget i över två år. Vet inte varför du som total främling har sådana åsikter om hur jag sköter mina arbetsrelationer. Ogillar att du använder ordet "borde" - alla människor är inte jävliga och många är kapabla till att upprätthålla en god, öppen och ärlig arbetsrelation inklusive frihet och eget ansvar.

2. Ja, helt olika belopp vid fakturering som anställning. Jag har haft mitt företag i över tio år, så jag känner mig helt lugn med vilka summor jag fakturerar mina kunder, även i detta fall. Förstår inte heller här varför din utgångspunkt är att ifrågasätta om jag "kan" ta betalt.

3. Efter ca skatt på 12000 (i sammanhanget i deklarationen, inkl avdrag mm höftar till 40%) 7200 + 1000 i prylar = 8200

Hade du några tankar om den faktiska ursprungsfrågan jag ställde, dvs vilket upplägg för ersättning som skulle ge mig bäst behållning?

För att jag har dem. Och att det normal sett borde vara ofördelaktigt och arbetsrättsligt komplicerat. En arbetsskada skulle exempelvis bli rätt hopplös att driva.
 
Senast ändrad:
Sv: snabbhjälp - förhandling!

För att jag har dem. Och att det normal sett är borde vara ofördelaktigt och arbetsrättsligt komplicerat. En arbetsskada skulle exempelvis bli rätt hopplös att driva.

det har du gjort tydligt. Men att gå in i en tråd och - utan att bemöta den ställda frågan - berätta för mig hur min arbetssituation inte fungerar, utan att veta någonting om den eller vad jag arbetar med, känns irrelevant och snudd på otrevligt. dela gärna med dig av dina egna erfarenheter och åsikter om arbetsmarknaden om du vill, men projicera dem gärna inte på mig med vad som förefaller vara förutfattade meningar om min arbetsmässiga kompetens.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej. Jag behöver lite hjälp ang det här med företagande. Jag är fotograf och har f-skatt (som jag precis fått och alltså aldrig använt...
Svar
8
· Visningar
1 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp