Snabbjobb?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fidla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 849
F

Fidla

Hejsan. Jag är inte alls insatt i dethär med trav, men nyfiken...Jag har inom trav hört ordet "snabbjobb". Vad gör man då? Och varför? Hur ofta? Skulle vara kul å veta

Sv: Snabbjobb?

Man kör intervaller i olika tempon, för att öka hästens flås och snabbhet.... kort förklarat....
Hur man kör intervallerna är varierande från fall till fall.... helt beroende på individen. Man brukar variera intervall jobben med rakbana och rundbana.
Hoppas du blev lite klokare... är troligen någon som kan förklara det bättre...

man kör ett "tävlingsliknande" jobb på banan.....

Jag som använder ordet snabbjobb för "rent banjobb" på rundbana, gör det lite olika men just nu när hästen är startklar får det inte gå längre än 7-10 dagar mellan.Om det inte blir start då..

Intervaller kör jag hemma på rakbana el i backe 2ggr i veckan.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
600
Senast: Lavinia
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
18 548
Senast: Gunnar
·
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka