Iq test och iq nivå

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej här är en liten samman fattning från endel citat:













Alltså jag har HELATIDEN skrivit att jag inte säger mot att nåt före tag gör så eller att det händer ofta eller att jag inte fattar varför nåt före tag tänker som dom gör. Utan detenda som jag har sagt är att JAG tycker att det är fel att välja bort nån BARA pågrund av att den har för högt iq. För att som @Hedinn skrev:

DEN FÖR DOMEN är detenda som jag rea gerade på.
Och då fick jag blandannat massa svar att före tag väljer vem dom vill an ställa som jag SJÄLV KLART fattar! Och även svar att vissa jobb passar inte för nån med hög iq eller låg och att det före taget kanske har märkt att personer med hög iq inte passar i det jobbet.
Som att jag inte kan BÅDE fatta varför före taget har den för domen OCH tycka att det är fel och en konstig punkt att ut gå från. Jag fattar liksom inte ens vad det är att göra en så himla stor disskution av men själv klart så blir jag lite iriterad att jag har skrivit nåt så säger andra mot det och an tyder som att jag inte fattar saker. Och sen när andra säger samma sak så är det inget konstigt och då håller många med den 🤷🏻‍♀️

För mig blir det märkligt att du inte förstår vad det är att göra en så himla stor diskussion av. Det är ju i huvudsak du som driver diskussionen och gör den stor.
Vad vill du uppnå med diskussionen?
Vilken bekräftelse vill du ha för att känna att diskussionen är där du vill ha den?
 
Som att jag inte kan BÅDE fatta varför före taget har den för domen OCH tycka att det är fel och en konstig punkt att ut gå från.
Ja fast skillnaden är nog om man ser det som att företaget har en fördom att alla med högt IQ har svårt att kommunicera lösningar med kunder eller att tidigare har flera med högt IQ hade svårt med det och vi vill göra en så bra och samtidigt effektiv rekrytering som möjligt. Om 100 st söker jobbet så kommer man inte ta in alla på intervju utan gallra tidigare. Man gallrar tex på utbildning, tidigare erfarenhet och tester. Man säger inte att personerna som faller bort inte hade klarat jobbet bra (eller bäst av alla). Man säger att man tror att personen som kommer göra jobbet bäst har de här egenskaperna.

Tror inte att någon här har sagt att det är ett felfritt sett eller ett bra, men att någonstans ska det gallras. Någon kommer alltid missgynnas, nu är det du som blir så upprörd för att det är du.
 
För mig blir det märkligt att du inte förstår vad det är att göra en så himla stor diskussion av. Det är ju i huvudsak du som driver diskussionen och gör den stor.
Vad vill du uppnå med diskussionen?
Vilken bekräftelse vill du ha för att känna att diskussionen är där du vill ha den?
Nej det är ju andra som börjar skriva massa saker som för klaringar som att jag inte skulle fatta det. Men när andra skriver samma sak så är det en HELT annan reaktion. Jag tycker att det är väldigt konstigt.
Som att jag tycker inte att det handlar om iq att nån inte kan komunisera så andra fattar. Då svarade flera att före taget kanske har sett det sam bandet och dom får välja vem dom vill an ställa. Ingen som verkar tycka att det är konstigt att tycka så.
Sen skrev en att den inte trivs att um gås med personer med iq som är för o lika från dens för att dom funkar o lika. DÅ rea gerar flera och att man INTE kan dömma det från nåns iq.
Jag kanske skulle vilja att NÅNGÅNG inte alla bara skulle direkt hoppa till att allt jag skriver är fel och måste sägas mot o avsett vad.
 
Ja fast skillnaden är nog om man ser det som att företaget har en fördom att alla med högt IQ har svårt att kommunicera lösningar med kunder eller att tidigare har flera med högt IQ hade svårt med det och vi vill göra en så bra och samtidigt effektiv rekrytering som möjligt. Om 100 st söker jobbet så kommer man inte ta in alla på intervju utan gallra tidigare. Man gallrar tex på utbildning, tidigare erfarenhet och tester. Man säger inte att personerna som faller bort inte hade klarat jobbet bra (eller bäst av alla). Man säger att man tror att personen som kommer göra jobbet bäst har de här egenskaperna.

Tror inte att någon här har sagt att det är ett felfritt sett eller ett bra, men att någonstans ska det gallras. Någon kommer alltid missgynnas, nu är det du som blir så upprörd för att det är du.
Nej jag blir inte "så upp rörd" för att jag kommer miss gynnas för det före taget på verkar inte mig ihuvud taget.
Detenda som jag blir upp rörd av är att det verkar så o möjligt för många att bara acseptera att JAG tycker att det är en fel aktig slut sats att det skulle handla om iq.
 
För att fortsätta på det jag skrev: alltså ser jag (och kanske flera andra) det inte som att företaget har en fördom utan att de arbetar från deras statistiska underlag.
Ja och det fattar själv klart jag också och har fattat helatiden. Ändå är det flera som tycker att dom måste på peka det massa gånger.
Men jag tycker att det ÄR en för dom för att dom TROR att det be ror på iq. Att dom hittar ett sam band som egentligen inte har med det att göra. Samma som att man skulle se ett sam band att flera blonda har inte klarat jobbet så dom väljer bort alla blonda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 851
Senast: LiviaFilippa
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 375
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 251
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp