Snabbt svar, tack!!!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Jossan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 734
J

Jossan

En liten fråga, på Freefarms foderstatsprogram, hur nära noll måste man komma i "balans i %"?
Hur mycket får det skilja i de olika rutorna?

Tacksam för snabbt svar!!!

/Jossan

Tyvärr kan du inte lita på Freefarms behovssiffror.. de räknar fel.. :crazy: Kolla på min sida hur du räknar! :)

Kvoterna får du räkna ut för hand. Alltså dela summa rutorna med varann. Smrp/mj ska vara minst 6, ca/p 1,4-1,8 helst. Det är viktigast att du är närmast 0 på MJ behovet(ställ in MJ själv utefter vilket värde du får fram när DU räknar själv efter min sida..).

Lat, lat...

Du orkar inte hjälpa mig?
Har precis suttit en timme på freefarm...

MVH/

Josefine

Nej, jag orkar nog faktiskt inte det tyvärr. Är helt slut.. :crazy:

Ta nya tag imorgon istället! :) Och så länge kan du ju lägga in en ny tråd här där du skriver ned höets värden och alla nödvändiga faktan. Jessica, majola och Bucus (för att ta några exempel) är duktiga räknerskor och svarar/räknar flitigare än vad jag gör numera. :o :bow:

Jag har redan en tråd har nedanför med alla fakta, den heter "Foderstatshjälp? Magdalena?" eller nåt sånt....
Jessica hjälpte mig till en början, men sen har jag inte hört av henne.
Jag har räknat ut en ungefärlig foderstat, så jag får väl fråga någon mer kunnig i ämnet hur den låter.

Tack i alla fall, och sov gott!

MVH/

Josefine

Aha! :o

Men Jessica kommer nog igen imorrn ska du se. Jag kommer nog inte hinna vara inne så mkt imorrn, men på fredag kan jag säkert hjälpa lite, om ingen annan hunnit före vill säga!

Det är svårt i början när man räknar, men sen blir det lättare o lättare! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
872
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Vilket foder tycker ni är bäst för dräktig katthona, under digivningen och till ungarna när de börjar äta? Planerar en kull på min hona...
Svar
4
· Visningar
496
Senast: MissFideli
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur