Bukefalos 28 år!

Snabbt svar: Var hitta loppfrön?

S

Sunnan

hej

vi behöver få tag i loppfrön snabbt då en häst är jättedålig och veterinären har rekommenderat detta

var får man tag i detta?

tpfh
 
Pålle i gamla stallet

har sedan sommaren haft svåra koliker, faller ihop och är på väg att sluta leva,nu kommer attackerna oftare

Ägarna är helt förtvivlade, de måste promenera med honom några timmar/dag för att hålla igång

han får riktig sprutdiarré, magrar av.

veterinärerna vet inte vad det är, har sagt att bristande avmaskning i unga år kan vara orsaken.

och närmsta klinik ligger 40 mil bort :(
han är riktigt dålig.

Jag skall försöka få tag i loppfrön härifrån, skall ringa runt imorgon, hästägarna har försökt få tag i loppfrö själv, har beställt men inget kommer...

usch och fy, vi får se om han klarar sig.
 
Men stackarn då! och ägarna. Skulle hästen ha fått fickor på tarmarna som bieffekt efter kraftiga maskangrepp som idag gör detta?

Låter ju lite mysko att det inte visat sig försen nu i så fall. Antar att de tagit allehanda blodprov.
Håller tummarna!

MVH/
 
mamma knaprar på sånna varje dag, och hon köper dom på Konsum :p
 
Vi har ingen hälsokost, men jag skall storleta imorgon efter plantago psyllium imorgon

det vete tusan vad som fattas hästen, han är oberäknelig och ganska svår att hantera

20 år gammal och vad han har fått att äta tidigare är svårt att veta. Har gått lös i en liten by i Finland och blivit matad med wienerbröd.

han magrar av och får så svår kolik.

blodprov är tagna.

usch pusch nu måste jag ringa försäkringsbolaget och göra en skadeanmälan på bilen IGEN :cry:

Tack för alla svar
 
Lånar lite plats!
Ska man göra något med loppfrön innan man ger det? Hur mycket ska en häst ha per dag? :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har hittat lite gamla trådar gällande loppfrön men ingen som direkt besvarar min fråga. Jag har en ponny på lösdrift på sandjord...
Svar
5
· Visningar
1 079
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 442
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 230
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp