Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det officiellt höst. Regnet har öst ner i stort sett hela dagen. Kisse har klagat högljutt när han kommit in efter sina korta turer ute. Däremellan har han varvat mellan att sova i soffan, klätterträdet och tok-klösa i detsamma (trädet alltså). Han är inte nöjd över växlingen av årstid :p.
 
Lilla herrn tycker att matte har helt missförstått det här med att plugga hemma på dagarna... Att jag är hemma tycker han är toppen men han är lite missnöjd över att jag inte ägnar större delen av dagen åt att vara kudde åt honom :mad: Jag försöker få honom att ligga på axeln, benen eller annat lämpligt ställe men han ska prompt ligga på min arm, knät eller bröstet så han är ivägen:meh:
 
Idag funderade jag på om det är en annan katt som bor här och inte Pälsfröken? :nailbiting:
Hon tillät mig borsta henne med en borste som hon tidigare totalt har avskytt, tokhuggit mot och haft som plan att mörda men idag var den visst så rar att hon på eget initiativ gosade med den lite :confused:
Resten av dagen har hon mest sovit och klurat på vad hon egentligen hade gjort tror jag?
Knas :love:
 
Pälsdamen har gått upp i vikt! Hela 40g sen vetrinärbesöket :banana:

Hon är också tillbaka till att vara en tjatrumpa på mornarna, om jag inte går upp och serverar frukost tillräckligt fort. Problemen är bara att A, det är aldrig tillräckligt fort och B, morgonen kommer när hon tycker det, dvs någonstans mellan 3-6.

Hon är över lag mer intresserad av maten igen, äter oftare och större mängder vid varje tillfälle. Jag behöver inte längre putta ut henne i köket varannan timme för att hon ska komma på tanken att äta.

Vet inte om det är foderbytet eller nåt annat, men glad betjänt i alla fall.
 
Tycker Brunetten har knubbat till sig lite... antagligen beroende på den nya maten som hon glatt snaskar i sig. Kanske är dags att dra in lite på portionsstorlekarna. Tycker inte att de får överdrivet mycket, men B är rätt fräck och knuffar undan nervösa S ibland för att ta sig vissa friheter kring kissekattmatbordet trots att jag försöker hålla ordning och reda.
 

Man blir väckt, fumlar i mörkret efter mobilen. Börjar resa på sig. Katten tar avsprång från magen och landar halvvägs till dörren. Fumlar med att få på mobilen. Katten majuar desperat i dörröppningen för att betjänten är seg. Gäspar. Katten springer mellan säng och dörr. Tittar på mobilen. Lyssnar på katten som frentiskt springer mellan sovrummet och köket. Tittar på mobilen igen, som hånfullt visar att klockan är 04:26. Katten hoppar upp i sängen igen, för att missa och försvinna på andra sidan. Svär åt katten. Katten kommer som skjuten ur en kanon från under sängen, missar mattan i hallen, vilket innebär att hon inte får svängt utan hamnar i väggen istället. Svär åt katten igen, uppföljt av att dra täcket över huvudet. Katten jamar frenetiskt. Blundar hårt under täcket. Katten hoppar upp på sängen. Försöker blunda med öronen också. Katten sätter sig på ett ben. Försöker blunda med nervändarna också.
 
Fick precis sms från min vän, som tittar till vår lille katt medan vi är på jobbet idag. "Jahapp, så er katt är alltså bättre på att apportera än min hund. Det känns ju stabilt."

Vi har tränat lite apport ända sedan han flyttade in, och han är faktiskt riktigt bra på det måste jag säga! :D
 
Brunetten ska bli kändis uppe i Stockholm och vara med i en vetenskaplig studie om EP hos britter.

Eller Knubbekatt själv ska inte engageras så mycket, men hennes människa ska intervjuas och Bs veterinärjournaler ska delas med forskningsgruppen.

Bara så ni vet att ni är bekanta med en väldigt viktig katt som ska finnas med i en väldigt viktig studie. Troligen blir det bokkontrakt och egen Youtube-kanal snart också. :D
 
Så valpiga ögon mina hundar får när jag fixar katternas blötmat :angel::rofl:

Här blandar jag nuförtiden ut påsen med blötmat med en deciliter vatten så det blir en riktig soppa. Det suger dem glatt i sig men lämnar ff köttet så det ger jag till hundarna.
 
Jag har paniiik! :cry: Det sitter just nu en stackars liten sköldpaddshona i min lägenhet. Hon ser inte ut att vara mer än 6-8 månader och gick ute bland lägenheterna och löpte... helt omärkt, varken tatuering eller chip. Jag har nu panik över att ha tagit in henne, och undrar om någon här kan trösta mig lite för att dämpa min ångest. :cry: Snälla...
 
Jag har paniiik! :cry: Det sitter just nu en stackars liten sköldpaddshona i min lägenhet. Hon ser inte ut att vara mer än 6-8 månader och gick ute bland lägenheterna och löpte... helt omärkt, varken tatuering eller chip. Jag har nu panik över att ha tagit in henne, och undrar om någon här kan trösta mig lite för att dämpa min ångest. :cry: Snälla...


Jösses då! Har du henne kvar?

Ring närmsta katthem, samt polisen för att höra om hon är eftersökt?

Lilla kisse ska ju tas omhand, men inte är det roligt med vilda kåtskrik natt efter natt...
 
Jösses då! Har du henne kvar?

Ring närmsta katthem, samt polisen för att höra om hon är eftersökt?

Lilla kisse ska ju tas omhand, men inte är det roligt med vilda kåtskrik natt efter natt...
Ja, hon är kvar. :(

Har ringt polisen och varit på djursjukhuset för att kolla chip - inget. Hon är alltså helt omärkt.
Satt upp lappar på de närmsta portarna i området i förhoppning om att någon ska ringa. Fort.

Jag får sådan panik, för kanske gjorde jag fel som tog in henne? Hon har ju säkert ett hem i närheten, och jag bara överreagerar? Men det kändes så fel att lämna henne ute när hon var så liten och späd och löpte så som hon gjorde. Jag har haft sådan jävla ångest hela natten för att jag tog in henne. Tänk om jag gjort fel och orsakar en massa stök i onödan? :cry:

Jag kan ju inte ha henne kvar, heller. Luna är begränsad till vardagsrummet just nu för att de inte ska träffas...
 
Ja, hon är kvar. :(

Har ringt polisen och varit på djursjukhuset för att kolla chip - inget. Hon är alltså helt omärkt.
Satt upp lappar på de närmsta portarna i området i förhoppning om att någon ska ringa. Fort.

Jag får sådan panik, för kanske gjorde jag fel som tog in henne? Hon har ju säkert ett hem i närheten, och jag bara överreagerar? Men det kändes så fel att lämna henne ute när hon var så liten och späd och löpte så som hon gjorde. Jag har haft sådan jävla ångest hela natten för att jag tog in henne. Tänk om jag gjort fel och orsakar en massa stök i onödan? :cry:

Jag kan ju inte ha henne kvar, heller. Luna är begränsad till vardagsrummet just nu för att de inte ska träffas...

Normalt hade jag sagt att det inte var så bra att ta inte henne... men en löpande, ung och omärkt hona säger jag verkligen inget om. Jag hoppas hennes ägare kommer att brinna i helvetet ärligt talat. Ok att en icke-kastrerad hona kan smita men omärkt? Där försvinner min sympati.

Har du annonserat på FB etc? Hört med något lokalt kattstall?
 
Ja, hon är kvar. :(

Har ringt polisen och varit på djursjukhuset för att kolla chip - inget. Hon är alltså helt omärkt.
Satt upp lappar på de närmsta portarna i området i förhoppning om att någon ska ringa. Fort.

Jag får sådan panik, för kanske gjorde jag fel som tog in henne? Hon har ju säkert ett hem i närheten, och jag bara överreagerar? Men det kändes så fel att lämna henne ute när hon var så liten och späd och löpte så som hon gjorde. Jag har haft sådan jävla ångest hela natten för att jag tog in henne. Tänk om jag gjort fel och orsakar en massa stök i onödan? :cry:

Jag kan ju inte ha henne kvar, heller. Luna är begränsad till vardagsrummet just nu för att de inte ska träffas...

Polis, katthem, Facebook. Det är nog det som finns att tillgå, utöver lappar i trappor och närmaste mataffärer. Har du tur kan kanske ngt katthem ta in henne snarast.

Jag tycker du gjorde rätt. Visst kan det vara så att hon råkat smita från ett seriöst hem, men då kommer de också vara glada att du hjälpte till och hon inte blev påkörd / dräktig / stulen / tappade bort sig.

Håller med @athena_arabians om att det låter väldigt skumt med omärkt och okastrerad ungkatt mitt i ett löp som ränner runt utomhus.
 
Tack @athena_arabians och @Lager ! Det var just kombinationen liten, omärkt och löpande katt som fick mig att reagera så starkt. Jag ringde även ett katthem/förening som tyckte att jag skulle ta in henne.

Katten är anmäld som upphittad hos polisen. Jag har satt upp mängder med lappar, i affärer och på lyktstolpar och på sophus och i parker och på lägenhetshusportar och... En annons har delats friskt av olika medlemmar på FB, och jag har just skrivit en ny i annons i en annan FB-grupp, men tyvärr finns det ju så många grupper, så det blir svårt att pricka rätt. Än så länge är det dock ingen som har hört av sig angående ägarskap av katten.

Dagen har spenderats till att försöka hitta någon som kan ta hand om katten, och imorgon förmiddag får katten tas hand om av det katthem/förening som tyckte att jag skulle ta in henne. Sedan ska Luna och jag åka hem till min mamma i några dagar och vila upp oss och få lite stöd efter ett par ångestfyllda dagar. :heart Jag hoppas att det löser sig för den lilla sköldpaddsflickan också, men det bästa jag kan göra för henne nu är att låta henne komma till ett stödhem som kan hjälpa henne mer än vad jag kan.
 
Hade tänkt att raka Pälsfröken idag men det fick ställas in, efter att hon var på lådan och lite för löst resultat.
Rakar inte för att det är snyggt/smidigt utan för att hon får tovor som hon inte klarar av att ta hand om och jag inte får hjälpa henne tillräckligt (dock är dom redan tagna så inget akut) men en tillsnyggning skulle verkligen behövas :o för hon ser faktiskt ganska hemsk ut rent estetiskt men det får hon göra ett tag nu, hellre tovfri och fult klippt än tovor som är dolda under all päls.
 
Räven nyser så inihelvete. Först så får han en nysattack som håller på en bra stund, sen iingenting konstigt på flera timmar sen nysattacker igen. Han äter och dricker och är som vanligt - lite purken för att han inte får gå ut möjligen. Vi var till veterinären för 3 veckor sen med samma symtom för att kolla om där sitter något i halsen - det gjorde det inte då i allafall. Så nu är det temp, vila och koll av allmäntillståndet som gäller - is i magen men fan vad jag ogillar sånt här
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
2
Svar
38
· Visningar
1 652
Senast: sthu
·
Svar
207
· Visningar
9 009
Senast: sthu
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 830
Svar
407
· Visningar
35 976

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Hijabis i stallet!
  • Pivo
  • Nybörjarponny!

Omröstningar

Tillbaka
Upp