Bukefalos 28 år!

Snälla, behöver råd..

Kollade den trådstarten och språket är helt annorlunda.
Trollar TS? Om inte, så fattar jag ingenting.
Jag tyckte trådstarten lät fejkad från början. När jag talar med tonåringar om saker de skäms för brukar de absolut inte använda sånt språk som TS gör så ärligt talat trodde jag att det var nån sån här snuskkissgubbe som ramlat in igen. Vi får ju såna här till och från.
 
Jag tyckte trådstarten lät fejkad från början. När jag talar med tonåringar om saker de skäms för brukar de absolut inte använda sånt språk som TS gör så ärligt talat trodde jag att det var nån sån här snuskkissgubbe som ramlat in igen. Vi får ju såna här till och från.

Fast å andra sidan är det väl inte helt ovanligt att ffa barn/yngre tonåringar använder ett språk i skrift som de inte skulle använda muntligt, kanske för att distansera sig lite. Speciellt om man kanske (tror att man) är anonym.

Jag är lite inne på samma linje som @Singoalla dvs att kanske dottern hittat in på mammans konto.
 
Fast å andra sidan är det väl inte helt ovanligt att ffa barn/yngre tonåringar använder ett språk i skrift som de inte skulle använda muntligt, kanske för att distansera sig lite. Speciellt om man kanske (tror att man) är anonym.

Jag är lite inne på samma linje som @Singoalla dvs att kanske dottern hittat in på mammans konto.
Absolut, så kan det vara. Vi har bara haft så många kisstrådar här genom åren att det är lätt att bli skeptisk.

Vi behöver inte dissikera TS språk mer, jag reagerar på det (talar med tonåringar ofta, både via chatt, mail och telefon) men ser ingen anledning att diskutera det vidare.
 
@Petraan jag tipsar om att gå till ungdomsmottagning, dom har öppet hus ibland så du behöver inte ens boka tid. Samt, om du råkat skriva på din mors konto utan att vara medveten om det så be moderator ta bort tråden.
 
En stor modern ridanläggning måste ha toalett. För alla. Jag tror inte den skulle godkännas annars.
Beror nog på vad TS menar med stor och modern anläggning. Har inte fått svar på mina frågor och efter @niphredil s inlägg tror jag inte de kommer komma öht.

@Petraan förstår inte syftet med att luras eller menar du att du lånat din mammas konto lär hon ju ändå läsa om detta oavsett om du berättar eller inte.

Jag lämnar denna tråden nu. Tycker inte om folk som medvetet går bakom ryggen och gottar sig på andras välvilja.

Om du är en snuskhummer kan du ju börja med att söka hjälp för det istället.
 
Jag tyckte trådstarten lät fejkad från början. När jag talar med tonåringar om saker de skäms för brukar de absolut inte använda sånt språk som TS gör så ärligt talat trodde jag att det var nån sån här snuskkissgubbe som ramlat in igen. Vi får ju såna här till och från.
..
 
Kan ni snälla sluta? Ja. Det är min mammas konto. Hon använder det inte längre, det var jag som vägledade henne hit för att lägga ut tidigare inlägg.
 
Vill alltså inte göra någon upprörd genom mitt språk. Men innan jag la ut denna tråden fick jag en ångestattack, och grät ett tag. Så helt enkelt försökte jag göra konto på Flashback för att få hjälp där men då behövde Crewet aktivera kontot så jag kunde lägga ut trådar, skulle antagligen passat bättre där.
Behövde helt enkelt bara få säga vad som händer i mitt liv eftersom knappt någon vet. Och jaa, jag känner mig ganska anonym här och det var superskönt att så många försöker hjälpa mig.

Nej, kissandet är inte mitt största problem, bahah. Men tycker det blir skitjobbigt eftersom jag oroar mig för att behöva kissa under till exempel träning för duktiga ryttare :/ Töntigt, I know, men det är ett ångestbeteende eftersom jag får ÅNGEST av det. Det är inte bara "Åh nej, tänk om jag behöver kissa." Det är "Jag orkar inte mer, allt hatar mig, skit i lektionen, inte nog att jag inte kan rida bra utan sen kanske jag kommer behöva kissa? Osv osv osv" Liksom.

Förlåt, läste inte ens igenom tråden innan jag posta den utan var bara så jäkla trött på dessa små saker som blir så stora i mitt huvud.


Ska då till UMO på tisdag ska jag försöka, och inte för att prata om kiss, haha. Utan bara får släppa på hjärtat och faktiskt få hjälp, då jag försöker inse att det kanske gör det bättre.
 
Nu blir det ännu konstigare.
I inlägg #20 undrar jag om TS är ett troll. Det har TS gillat..... :confused:
Jag gillar för att folk ska se att jag läst deras inlägg, sen har jag gjort senare inlägg och förklarat. Inte ens här kan jag be om hjälp.

Snälla sluta prata med mig om du inte tänker hjälpa mig. Förstår absolut om du tycker det låter fuckat men seriöst, orkar inte mer kritik.
 
Jag börjar ju med att tänka "Tänk om denna lektionen går asdåligt?" Osså kommer ångest + oro för kiss..
 
@Petraan Gå till ungdomsmottagningen du, där kommer du få hjälp.

Det var bra att du skrev här så du kan få tips! Men skaffa en egen inloggning, det är snabbt gjort och det är bättre än att du använder någon annans.
 
Jag gillar för att folk ska se att jag läst deras inlägg, sen har jag gjort senare inlägg och förklarat. Inte ens här kan jag be om hjälp.

Snälla sluta prata med mig om du inte tänker hjälpa mig. Förstår absolut om du tycker det låter fuckat men seriöst, orkar inte mer kritik.
Eftersom Allmänt är ett forum där det är ganska övervägande vuxna som skriver så funkar det kanske lite annorlunda än andra forum du besöker? Det kolliderar lite med ditt sätt att kommunicera.

Jag tror att de flesta här uppfattar ett "gilla" som just det. "jag gillar det du skriver och instämmer"

Självklart kan du söka hjälp här. Men med två trådar med så helt olika utgångspunkt så kanske du kan begripa att jag blev skapligt misstänksam?

Du har fått rådet att söka hjälp och kommer att besöka undomsmottagnigen. Det är strålande bra. :)

Det går att prata om flera saker med dem. Visa dem trådstarten här, så får de läsa. Tror det kan vara bra för att reda ut även annat.
 
Jag gillar för att folk ska se att jag läst deras inlägg, sen har jag gjort senare inlägg och förklarat. Inte ens här kan jag be om hjälp.

Snälla sluta prata med mig om du inte tänker hjälpa mig. Förstår absolut om du tycker det låter fuckat men seriöst, orkar inte mer kritik.
Har du testat att ringa till BUP? Det kanske är lättare att prata helt anonymt med någon som du inte ens behöver sitta ansikte mot ansikte med?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 302
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp