Snälla, hjälp mig tänka klart

Det ska inte gå till sådär. Hantverkaren ska höra med dig INNAN han/hon gör förändringar i den beställning du gjort - hantverkaren kan ju omöjligen veta varför du valt att önska att skjulet ska se ut som du vill och ska därför inte hitta på egna "bättre" lösningar på egen hand. "Stå på dig, annars gör någon annan det" som man säger.

Känner du dig inte bekväm med denna firman, byt. Jag har inte varit med om något som kan liknas vid det du varit med om förutom vid ett tillfälle då en hantverkare hittade på "bättre" sätt att flytspackla vår toalett. Han får inte röra vårt hus igen.
 
Nej. Däremot är de skyldiga att informera kunden - i förväg - om det är så att det kunden säger sig vilja ha, inte är lämpligt byggtekniskt. De får föreslå något bättre och offerera därefter; det får aldrig komma som en överraskning för kunden.
Det är en sanning att stilla bedja om i byggbranschen.
Naturligtvis så är det som du skriver.
Men så fungerar det inte med hantverkare i allmänhet.
Det är därför som det så ofta går fel.
 
- hantverkaren kan ju omöjligen veta varför du valt att önska att skjulet ska se ut som du vill och ska därför inte hitta på egna "bättre" lösningar på egen hand.
Min erfarenhet är att hantverkare är experter på att anse att de vet bättre än kunden vad kunden vill ha och behöver.
Ofta så döljer de sin okunskap i detta.
De bygger på ett sätt som de kan.

Ju mera som de kan desto flexiblare är de vad gäller lösningar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp