Snälla säg att det finns en lösning!

Feua

Trådstartare
Min dator har bråkat på sistonde men imorse stängde den av sig, jag fick inte igång den på 5 minuter men när jag startade den fungerade allt ganska bra, nu plötsligt inser jag att mitt Microsoft Word 2007 är borta! :cry:
Jag har hundratals av sidor av böcker jag skrivit men bara sparat på denna dator och försökte öppna en i ett annat äldre wordprogram, det ser ut såhär:
h‚xæ€l¿×?ÿ–æœ$wgÛi<ÃÒŽý8

massor av sådana tecken! Vågar inte öppna fler! Snälla säg att någon kan hjälpa mig! :crazy:

Sv: Snälla säg att det finns en lösning!

Du borde ju kunna ominstallera Office 2007. Men om du bara vill kolla om filerna är paj, kan du ladda ner Word Viewer och se om det ser likadant ut. Eller skickar nån fil till någon annan som kan kolla filen.
Ett tips är att alltid spara i .doc format istället för .docx om man är osäker hur det ska användas senare.

Senast ändrad:

att det ser konstigt ut kan bero på att du antingen har lyckats öppna en kompatibel fil för programmet (docx kan inte läsas av äldre word än 2007 om man inte har plugins).

andra alternativet är att din hårddisk är på bommen och filerna är sabbade.

att filerna skulle vara drabbade av virus har jag svårt att se då de sällan angriper dokument utan mer körbara filer.

Hej!

Jag kan rekommendera ett litet, men bra program som är helt gratis och som kan öppna de flesta existerande ordbehandlingsfiler/dokument och även t ex filer som är skapade i Excel, Powerpoint, osv! Det är skapat av Sun Microsystems och du kan hitta detta, genom att söka efter Open Office på t ex Google. Tar mindre plats än Microsoft Office och det är helt gratis att ta ner och uppdatera i framtiden! Har använd detta program själv och det fungerar jättebra! :) Får gärna fråga mig igen om det skulle vara någonting mer om detta! Bygger och underhåller datorer som hobby åt kompisar, så lite koll har man ju inom detta område! ;)

MvH

Liknande trådar

T
Träning Nu får jag snart magsår av allt grubblande och oroande och jag tror inte att jag kommer klara detta själv. Dock vet jag inte vart jag... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 582
Senast: Daydream
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka