Snart! Snart!

Ett av mina bÀsta inköp har varit en wake-up light vÀckarklocka! HjÀlper sÄÄ mycket under mörka vintermorgnar.

Absolut! Jag skaffade en för nÄgra Är sedan och den tar ju udden av den allra vÀrsta tortyren just nÀr man vaknar. Men allt Àr sÄ mycket lÀttare nÀr man ocksÄ kommer ut i dagsljus för att slÀppa ut hÀstar och Äka till jobbet.
 
Har ar det ljust klockan 7:20 (soluppgang 7:40 solnedgang 5:04) och det blir morkt klockan 5:45 pm.

Har okar ljuset med 2 minuter och 35 secunder om dagen och I dag ar dagen 9 timmar och 23 minuter ... inte for att jag haller rakning :p
 
Det Ă€r bara tre dagar kvar innan det vĂ€nder och blir ljusare. Årets lĂ€ngsta natt Ă€r i Ă„r 22 dec om min almanacka visar rĂ€tt.

SÀllan har jag lÀngtat mer. Blött och slaskigt eller snorkallt - det vÀxlar. För mycket.

Det krÄngliga med mörkret Àr att jag inte riktigt ser var isen Àr och riskerar att dratta kull pÄ min egen gÄrdsplan. LÀnsvÀgen utanför Àr bara is sÄ jag vÄgar inte ens promenera med hunden. Behöver ju gÄ nÄgra hundra meter lÀngs den för att komma till skogen.

SÀg att det finns fler som desperat lÀngtar efter att det blir ljusare!!
Inte sÄ mkt efter ljuset men efter plusgrader och snöfritt.
 
För info.
Jag har alltid nya vassa brodd men sÄ illa som det Àr nu sÄ löser det inte alla problem.
Sen undrar jag varför man har ett sÄ stort behov av att mÀstra andra.
 

Liknande trÄdar

Distans Ibland blir det inte som man tÀnkt och ibland tÀnker man inte som man borde. DÄ kan det bli sÄ hÀr nÀr man ska ut och trÀna. I...
Svar
15
· Visningar
1 864
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghĂ€stbete
Tillbaka
Upp