• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nora_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 917
N

Nora_

när jag köpte min häst så var hennes sadel otroligt snesutten till höger... så hon var fel musklad... jobbade en del från marken och köpte en annan sadel som var mkt bättre, men både hon å sadeln är fortfarande sne... det åker jämt till höger, och det blir felbelastning å då blir det ju såa tt jag ger henne fel hjälper...

har funderat att börja jobba mer å mer från marken för att bygga musklerna rätta och köpa nån forma v bladsadel, western eller manskapssadel... vad tror ni?

Sv: sne sadel

Det kan ju finnas andra bakomliggande orsaker till pållens snedhet, sadeln är ju iofs en aspekt men om den är rätt inpassad så låg ju tydligen inte problemet där och då måste man söka vidare.
Kan ju tänkas att det finns andra fysiska blockeringar som gör det omöjligt för hästen att jobba på rätt sätt.

Sv: sne sadel

Ta ut en massör eller liknande o titta på hästen(Om du inte gjort det) Min häst sköt oxå sadeln snett o massören såg att hon var "högre" på ena sidan av manken:crazy: , som hon då fixa till typ

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 244
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka