Sned sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kbr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 067
K

kbr

Pratade med en sadelförsäljare som anonserar att hon är sadelmakare ang sadlar med trasig bom och sned bom. Frågad om hade fått in någon med sned bom hon sa att hon säljer dom även fast dom är sneda för alla begagnade sadlar är tydlingen sneda. Nu känner jag att jag alldrig i livet ska köpa sadel där pågrund av att även sneda sadlar förstör hästar. Hade en sadelmakare uppe och han tog inte emot sadlar som var sneda.
Frågan är:
Är alla sadlar sneda pågrund av att man hoppar på en sida? Ska man inte kunna lita på sadelmakare att dom säljer sadlar som är helt okej?
Vad anser ni måste man gota att bara för att man köper begagnat så kan bomen vara sned?

Skulle var intressant att veta vad ni anser

MVH Karin

Sv: Sned sadel

Jag kommer att sprätta upp sadeln och plocka ur bomen och lägga i skummaterial m.m. och sen sy ihop den och troligtvis går den sen att använda som bomlös sadel..

Denna sadel är ändå ganska ny och mycket lite använd, trots det vägrade sadelmakaren att ta tillbaka den och gick sen i KK.......

Hon låter ju inte så seriös.. Men jag tror nog inte hon menar sadlar med sned BOM. Däremot brukar ofta stoppningen att bli lite sned, eftersom alla hästar och ryttare är mer eller mindre sneda, och då packas stoppningen mer på ena sidan. Det är lätt åtgärdat! Bara att stoppa om.

Den sadel jag har har inte sned bom utan bossorna är snett fastsydda...om du förstår hur jag menar...tror du att det är något som ka åtgärdas eller måste jag plocka bort bommen m.m. för att kunna använda den....

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 984
Senast: DarkInNight
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka