Snela Tåmmten jag önskkar än........

KungTulle

Trådstartare
Ja just det.... vad önskar DU av tomten i år. Nu tänker jag inte på saker som "fred på jorden" och liknade utan på mer privata saker och ting som du önskar dig, både när det gäller nyttigheter och flärd....:D

Själv önskar jag mig:
Ett par nya jodphursskor med resår i sidorna och med stålhätta.
En sån där bärbar liten dvd spelare med skärm ( Billigare än en ny laptop om man bara vill ha nåt att titta på dvd filmer i när man har tex flunsan och inte vill gå upp ur sängen mer än nödvändligt).
Toner så att jag kan börja använda min färglaserskrivare igen.
Pengar till en flintlåsmusköt.
Ja och att sambon hjälper till under julsemestern att bygga på min planerade lilla foderkammare i stallet...
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Eftersom ingen köper julklapp åt mig så kan jag önska mig vad jag vill.
Får ändå köpa det själv :)
Så det blir nog nya vinterskor
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Har önskat mig spännband och en rulle silvertejp!:p
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Vi kör julklappslotto med halva släkten så där är det ingen vits med att önska sig något alls. Av andra halvan har jag samma önskningar varje år, raggsockor och vantar.
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Jag får inga julklappar själv men tandläkaren anser att jag ska önska mig en eltandborste i julklapp.

Själv önskar jag mig lite kläder, speciellt byxor då jag nu bara har två par byxor som går att använda när man inte är hemma...:o
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

I helgen när jag satt på pass så uppkom följande önskelista:
Ullunderställ
Ullstrumpor
Varma vantar
Ett minne så jag kommer ihåg ryggsäcken med kaffe i...

Om jag sen får önska mig lite större saker så:
en fungerande symaskin
en färgskrivare som skriver ut fina kort.
en egen hagelbössa
lektioner i kulskytte och ett klass1 gevär.
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Jag önskar mig en 2-pelar-billyft så jag slipper stå på knä när jag ska serva bilen.



*Och är tomten döv så köper jag en själv iallafall!*
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Inte jätte mycket men en del är högst osannolikt att en del kommer i uppfyllelse. Men det kostar inget att önska sig :D

  • sadel till lillponnyn som givetvis passar
  • sadelgjord till det stora ponnyn
  • dressyrsadel till stora ponnyn
  • ny lapptop
  • resa till varmare länder
  • fast jobb
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Jag önskar mig en weekend i Paris sista helgen i Januari :)
Tack snela tåmten i förhand
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Efter att ha varit tv-lös i något år har jag önskat mig och kommer att få en tv. Tips på bra program?
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

ja, tomten brukar ju inte hörsamma mina blygsamma önskningar så jag får väl drämma till ordentligt för att något ska ske.

Jag vill ha en miljonvinst på triss.
En snygg man i mitt liv som både gillar sex och intellektuella samtal.
Samt en ny bil med dragkrok.

Det är väl modesta önskningar?
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Jag har en lista som fylls på kontinuerligt men eftersom ingen köper klappar åt mig så får jag göra det själv. Så för mig är det julafton lite då och då :)

Julklapp inköpt idag: En promenad/joggingband så jag kan röra på dököttet utan att behöva gå ut i regn, rusk och mörker eller ta mig till gymmet på tider som inte passar mig och dessutom riskera att löpbanden är upptagna.

Övriga grejer på listan:
Fodrade jodhpurs
Back on Track handskar
Verktyg: gerkap, diverse andra sågar, vattenpass, borrmaskin och tillbehör till denna så man borrar rakt. Varför inte en handöverfräs också medan jag ändå håller på och önskar mig? Sen lite raspar, filar, en dremel/multimaskin m.m. Typ en hel verkstad vill jag ha :D
Lite tröjor och toppar
En 2 meter lång hallmatta
Kökslampa
Väggskåp till toa
Lite broderigarn (ska nog köpa nu)
En trädgårdskompost
Lite fyrkantiga stenar till rabattkanterna
En liten byrå till hallen plus en snygg hatthylla/klädhängare och matchande skoställ.

Det var väl det jag kom på nu :) Åtminstone vissa av grejerna ovan kommer att inköpas.
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Utan inbördes ordning

Massor med pengar (gärna så jag kan jobba bara några % i framtiden och ägna mig åt andra saker istället, som hästarna)
En bärbar dator
En i-pad
En Equipe dressyrsadel
B-kortshästbuss som man får lasta typ 2200 kg i
Barn
Att farfar och morfar fått leva lite till
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Jag vill också ha massor med pengar :)

Men den största grejen vore ju att få mitt drömhus!
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Önskar mig en ny tatuering till minne av mina två hästar som avlivades i år efter tio år tillsammans.
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Önskar mig

* en snäll och äldre skogsmullehäst att lunka runt på!
* Att nuvarande granne säljer sin gård och aldrig återvänder!
* Alla säsonger av One Tree Hill
* Lästid!
* Disponentvillan i Strömsfors (Finns i tråden om spännande hus till salu)
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

... helt ny uppsättning ridkläder, skor, hjälm m.m.
Efter nyår ska jag börja rida seriöst igen och allt gammalt jag har är slitet, trasigt eller för litet. Jättepeppad! :D :D

Om jag får önska mig något mer efter det så vill jag väl ha lite träningskläder och lite prylar till köket. Typ en kastrull. :p
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Ett vidare framvalv till min bomlösa sadel vill jag ha mest av allt. Det behöver jag verkligen. Och så önskar jag mig en haflingerkalender i år igen. Jag fick en jättefin förra julen med stora snygga bilder som jag njutit av hela året :) ! Kanske en DVD med bra pilatesövningar för ryttare så att jag kan få en bättre sits under det nya året.
 
Sv: Snela Tåmmten jag önskkar än........

Jag önskar mig en stor och maffig kallblodsvalack med all utrustning till :p Sneela tåmten, snela?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp