Snitsig lösning att fästa hönät i box till minishettisar

Bukefalos 30 år!

a1agnlju

Trådstartare
Jag har två minishettisar som jag behöver ha småmaskigt hönät till. Jag är mycket negativ till hönät normalt sett och vill inte hänga det på en vägg eller så (pga ätställning). Men, jag vill kunna utöka ättiden lite och av den anledningen vill jag testa hönät ändå. Hur som helst, har ni någon lösning där hästarna kan äta i näten från golvet utan att riskera att fastna eller stöka alltför mycket med hönätet. Det är alltså riktigt små hästar och hönäten kommer också vara mycket små (ska bara få plats max ett kilo, oftast mindre). Skulle däck kunna vara något? var får jag i så fall tag i några begagnade däck för en liten peng?

Kan inte svara på din fråga kring nät, men däck ger alla däckfirmor bort bara man åker dit och frågar. Sist skulle jag ha tre däck men han lyckades truga på mig fem. ;)

Är de skodda? Annars vill jag också tipsa om Hööks hökudde. Tycker den funkar bra lös (trodde de skulle blåsa bort dag 1 men inte haft problem en enda gång) men har öglor i alla hörn för fästmöjligheter. Hade också kikat på däck som du är inne på om jag velat fästa!

Är de skodda? Annars vill jag också tipsa om Hööks hökudde. Tycker den funkar bra lös (trodde de skulle blåsa bort dag 1 men inte haft problem en enda gång) men har öglor i alla hörn för fästmöjligheter. Hade också kikat på däck som du är inne på om jag velat fästa!
Ja, de är oskodda. Ska ta en titt på hökudden. Tackar!

Jag hade föredragit hökudde framför däck, bildäck är inte direkt gjorda för att vara i kontakt med livsmedel...

Liknande trådar

• Grovfoder i hagen
  • Fästa hönät i foderlåda?
  • Smh nät!
  • The Nibblenet el. andra lösningar?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat