Bukefalos 28 år!

Snökedjor?!

M

Mallbe

Är det någon som har hört talas om att man kan ha snökedjor på hästarnas hovar i stället för brodd? Om nån har det vart kan amn få tag på ett par?!
 
Sv: Snökedjor?!

Hade en granne vid stallet som alltid skrockade och sa att"här kommer du med snökedjorna på" när jag red min häst och han hade broddade boots på sig. Kanske något sådant du har hört?
 
Sv: Snökedjor?!

Det var en i mitt förra stall som hade nått som man kan likna med ett par snökedjor. Man fäste dom med en läderrem runt karleden och sen gick det kedjor runt hoven och skon.
Lät som fan dock men hästen halka inte...
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 538
Senast: Askur2017
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
Svar
19
· Visningar
1 434
Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp