Snökedjor?!

M

Mallbe

Är det någon som har hört talas om att man kan ha snökedjor på hästarnas hovar i stället för brodd? Om nån har det vart kan amn få tag på ett par?!
 
Sv: Snökedjor?!

Hade en granne vid stallet som alltid skrockade och sa att"här kommer du med snökedjorna på" när jag red min häst och han hade broddade boots på sig. Kanske något sådant du har hört?
 
Sv: Snökedjor?!

Det var en i mitt förra stall som hade nått som man kan likna med ett par snökedjor. Man fäste dom med en läderrem runt karleden och sen gick det kedjor runt hoven och skon.
Lät som fan dock men hästen halka inte...
 

Liknande trådar

Ridning Har en häst idag mer nerver/känslighet än en ”vanlig” ryttare klara av? Jag har hört från min ridskola att det är svårt att få tag på...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 564
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
591
Ridning ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även...
2
Svar
22
· Visningar
1 943
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp