snösulor som inte sliter på hoven?

finaste

Trådstartare
Hallådär! Det är så här att min ena häst inte kan ha "vanliga" snösulor för att han har för dåliga hovar, han är hyfsat ny har haft hon i 8 månader, fick hem honom i april så jag har inte tänkt detta med snösulor. Och jag kan inte låta honom stå och ridhus har jag inte tillgång till. Jag tänkte höra om ni har några bra tips/idéer vad man kan göra för att unvika snöstyltor?

Jag har försökt och googlat och hitta lite olika alternativ:
-joursulan
-Huf-Flex snösula
-polar pads

Har ni några erfarenheter av någon av dessa? bra, dåliga, sliter på hoven? osv. eller andra tips?

Jätte tacksam för svar!! :) är som sagt väldigt ridsugen men känns väldigt hopplöst när vi inte tar oss från stallet till ridbanan innan fötterna är fulla av snö:(
 
Sv: snösulor som inte sliter på hoven?

Jag har precis varit ute och ridit med joursulan i värst klampvädret! Fungerade jättebra och verkar inte påverka hoven alls vad jag se.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Måste se mitt favoritpar fivefingers som slut snart, tån åker hellre ut genom hålet bredvid och sulan har många sprickor. Jag beställde...
2
Svar
26
· Visningar
2 109
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Har alltid använt Huf-grips mot snöstyltor och de fungerar jättebra men de är inte helt idealiska pga att det växlar mellan...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej alla! Min stora halvblodskille skadade sig på något konstigt sätt i hagen i april. Han var först tjock om hela benet. Några dagar...
Svar
13
· Visningar
3 797
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 103
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp