Sv: Snösulor

Rengör du så gott det går runt kanten där det bildas en ficka mellan snösula/hov/sko, kanske sköljer ur ordentligt med slang ett par gånger i veckan så att du får ur allt grus är det nog ingen fara.

Sv: Snösulor

Brukar använda sulor, en sån där med luftkanal som går på insidan av skon, och dom fungerar super! Även om jag ibland tycker att det e lite onödigt med dom då det oftast bara fastnar snö under fötterna när det är mildare ute....
Slog dock inte fast sulorna nu sist jag skodde har erfarenhet av att skorna sitter sämre med sulor och tycker väl att det e onödigt med sulor så länge det är barmark. Och som ngn annan skrev e ökar risken för hövböld då det kan komma in grus mellan sula och sko... Men jag kommer att sätta dit dom nästa skoning i januari för då borde vi i Norrland fått lite snö iaf...:D

Min syster surrade om ngra sulor som man sätter fast med brodden.. på så sätt kan man sätta fast dom när man vill, orkar ;). Nån som har hört talas om/prövat dessa? vet inte vad dom heter eller vart dom finns....

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 444
Senast: jemeni
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 483
Senast: Cambrie
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 471
Hästvård Måste få skriva av mig lite ang hälsoproblemen med min häst... goda råd mottages gärna. Jag importerade ett Lusitanosto från Portugal... 2
Svar
21
· Visningar
3 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka