G
Gargamella
Får ca 1,5 månad sedan började min häst snubbla lite då och då. Sen blev det bara mer och mer. Så att det blev obehagligt och jag bara väntade på att hon skulle snubbla igen. Värst i trav. Gick bra på bana/ridhus. I nedförsbacke på asfalt/grus kändes hon halt och även där snubblig! Och såg även så ut från backen. Hon gick ovilligt framåt och hade höger öra lite irriterat bakåt. Även på rakt, hårt underlag tog hon korta, knackiga steg. Min kompis sa att det såg ut som om hon typ vickade till i kotan, det som känns som snubbling. Hon kändes som sagt knackig. Men i ridhus gick det bra. Märkte inget särskilt. I samma veva (minns inte exakt tidpunkt)som snubblingarna var som värst skoddes hon med skor med sidokappar + att det var hårdare järn i dem. Såna skor som ger bättre grepp på gräs tex, lite spetsiga under. (Hoppas ni fattar, annars fråga, jag är så trött... :smirk
Om det kan ha ngt med saken att göra... I går var vi iaf på klinik. Jag longerade inne och på asfalt, red på bana, klättrade i backe. Hon är böjd på båda frambenen samt fått gå med "grepp". Hon var vid böjning av hela vänster framben samt med grepp aningen halt (vet har dock inte ens skrivit ngn grad på hältan på pappret). Bedövade i knät och då var hältan borta. Sprutad med tuppkam. Kan snubblingarna verkligen berott på knät? (Veterinären trodde nog jag var hypokondriker för min häst, men det är jag INTE. Tyckte bara inte det kändes bra när det började bli obehagligt att rida...) Hon snubblade en gång under alla timmar på klinik och det kan ju vem som helst göra... Blev nästan gråtfärdig, för jag kände hur vet tyckte jag var lite löjlig...
Hon sa flera ggr "det är inte ofta man ser såhär fräscha hästar". Hon konstaterade bara på att hon är ganska så inåttåad fram... Kul iofs att hon sa så och att hon var så pass fin. Men det känns inte bra iaf! Hon kände igenom ryggen och tyckte hon var aningen stel/spänd där. Bakdelen kollades ingenting.
KOmmentarer?! frågor?! jag vill så gärna höra era åsikter & tankar...
Erlichia/borrelia.....? Nåt att kolla upp?
Tack på förhand.
/Gargamella
KOmmentarer?! frågor?! jag vill så gärna höra era åsikter & tankar...

Erlichia/borrelia.....? Nåt att kolla upp?
Tack på förhand.

/Gargamella