SNYGGA bruna scharak!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _breeze_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 4 068
B

_breeze_

Ja, jag vill ha ett snyggt brunt schabrak. Inte dressyr. Helst hopp men allround går bra också. Om det är nån som vet nått snyggt så säg det eller lägg gätna ut bilder!:banana:

Sv: SNYGGA bruna scharak!

Mias har en fin brun färg. Jag har ingen bild, men kolla t ex hos www.lillhastenistav.se --> Brodera --> Till hästen -->

Eskadron har ett snyggt brunt med kantband i rost/creme. Har sett ett fint nougat(?)färgat från Hansbo. Sorry, har inga bilder.

Måste hålla med Maran, Mias rs har de finaste bruna schabraken. Du kan beställa vilken kombination du vill på färg, kantband och paspoil. kostar runt 300-350 kr tror jag. Köpte två på globen som jag inte hunnit använda eftersom jag för tillfället är hästlös, men jag kunde inte låta bli, ett brunt och ett vitt med brunt kantband (dressyrmodell), göörsnyggt!
Har matchande brunt skrittäcke i ull oxå, jättefint, som jag skulle kunna strypa männskan som nån gång lånar det utan att fråga!
Har jag nämt att jag är tokig i bruna saker? ;)

Senast ändrad av en moderator:

Köp ett brunt Scarpati!! Har beställt ett sånt själv :p

Hur snygga som helst!

Tysken/Holländaren - Donatella Ferraris.

.

Senast ändrad:

Finns ett brunt på Börjes, men det är inte precis snyggt så att det stör. Spyr av färgen, men vissa kanske gillar den? :cool:

nej jag tycker brunt ät jättefult det är därför jag vill ha ett brunt schabak :p

Maran skrev:
Mias har en fin brun färg. Jag har ingen bild, men kolla t ex hos www.lillhastenistav.se --> Brodera --> Till hästen -->

Eskadron har ett snyggt brunt med kantband i rost/creme. Har sett ett fint nougat(?)färgat från Hansbo. Sorry, har inga bilder.
kan man beställa hansbo schabrak i vilken färgkombination som helst? Hur lång tid tar det innan man får grejerna? VAr ligger lillhästen i stav? jag bor i södra delen av landet. Skulle eg. bvehöva ett tills på fredag.... :/ nån som vet nån affär i söder somn har snygga bruna schabrak :D

Sarasara skrev:
Köp ett brunt Scarpati!! Har beställt ett sånt själv :p

Hur snygga som helst!
Ja Anna Scarpatis är ju underbara! har ett vitt o ett blått :love: det enda dumma är att dem ibland åker under sadel när man hoppar för det finns ju inga hakar.. men det är det värt :angel:

jag har ett RG!! de är asfina! gillar mitt jättemkt :D
det är lite tjockare å så med beige kant typ kostar 800 eller nåt sånt!

H**ks har fina bruna schabrak:

400404.jpg

400580.jpg

_breeze_ skrev:
kan man beställa hansbo schabrak i vilken färgkombination som helst? Hur lång tid tar det innan man får grejerna? VAr ligger lillhästen i stav? jag bor i södra delen av landet. Skulle eg. bvehöva ett tills på fredag.... :/ nån som vet nån affär i söder somn har snygga bruna schabrak :D
Jag tror att man kan beställa Hansbo schabrak i valfri kombination av de angivna färgerna. Lillhästen ligger i Stockholmstrakten tror jag. Jag har handlat där som postorder. När jag har beställt har jag bara köpt från det ordinarie sortimentet och då har leveranstiden varit några dagar. Jag vet inte hur lång tid det tar att få skräddarsydda schabrak. Någon annan bukefalist kanske vet?

Det framgår ju inte var du bor, men jag vet att t ex följande affärer säljer Mias: ridsportaffären vid Flyinge, (www.ryttare.com, snabb service), Hippomarket i Skillingaryd (www.hippomarket.com, snabb service), Henrikssons i Karlshamn (www.henrikssonsridsport.se, har ej handlat där) och Charlies i Jönköping.

Hansbo har jag sett på t ex Eko i Helsingborg och Tre Hästar i Kungälv. Det snygga nougatfärgade hade Tre Hästar. Vilka färger Eko har vet jag inte.

Nu har jag fått lite nya :love: Mamma överaskade mig med att komma hem med 3 nya bruna schabrak!!! .. haha.. jag fick ett Scarpati brunt med rosa o brun passpoal, ett Equeline (stavas???) med ljusblå kant, och ett RG med guldig kant! Nu har jag iaf bruna så det räcker (eller några till skulle väl inte skada ioförsig :angel: )!

Liknande trådar

Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 393
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka