Snygga Jodphursridbyxor!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spider84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 348
S

Spider84

Någon som har tips på vart på internet man kan hitta snygga jodphursridbyxor i bra kvalitet. Alltså ridbyxor som är raka eller lätt utställda nedtill.

Sonnenreiter finns ju hos http://www.kaupreridsport.se/ och http://www.kaupreridsport.se/
De har jag givetvis gått och blivit förtjust i, men de är ju så jäkla dyra.

Hade velat haft tag i snygga såna ridbyxor till i alla fall ett lite lägre pris, men fortfarande i bra kvalitet. Vill ju att de ska hålla några år i alla fall...åtminstone två år. :crazy:

Så alla tips är varmt välkomna! ;)

Sv: Snygga Jodphursridbyxor!

Fanns två varianter; Trojan och Victoria. Victoria gillade jag inte riktigt färgerna, men Trojan var snygg. Dock vill jag gärna ha svarta ridbyxor...hm...tror jag i alla fall, men det var ett billigare alternativ, vilket var precis vad jag efterlyste. :bow:

De har jag sett förr tror jag. Riktigt snygga, men som sagt var det svart jag helst av allt ville ha tag i.

Men fortsätt med tipsen alla hemsidor sparas för framtida bruk. ;)

Mountainhorse har ju ett par, finns i svart och beige. Utpris ca 990,- och en suverän kvalitet. Borde Granngården hemma hos dig kunna ta hem om dom inte redan har?!

Horka har numer en billigare modell, men efter att ha känt på tyget så misstänker jag att jag vet orsaken till den lägre prislappen ...

Jag har ett par G Schuhmacher Akzent från Ingdams, helskodda marinblå (enda färgen). Det är fantastisk kvalitet på tyget! Efter ca 5 års användning ser de fortfarande ut som nya efter tvätt. De har väldigt långa ben, jag har ca 83 cm innerbenlängd, och de är lite åt det långa hållet för mig, skulle tippa att de inte blir för korta förrän man närmar sig 90 cm innerbenlängd... Nu har jag mätt dem, ca 85 cm från gren till nederkant! De är helt raka i benen. De är dyra, men håller länge!

Snackar vi dyra gillar jag Ástunds grymt mycket - och de har också rejäl benlängd. Har blixtlås längst ner så man kan justera vidden och riktigt skinn i skoningen. Dock finns de billigare på andra ställen än Agersta.

Mitt behov för benlängd är inte så stort eftersom jag bara är 165cm. ;)

Hoppas att de rullar in fler tips om det här. ;)

Kolla Mountainhorse, de syns ju på hemsidan också :)
Horka har också ett stort sortiment i övrigt, men kostar som Sonnenreiter. Finns bland annat på http://www.lillhastenistav.se/ och dessutom har www.frotunagard.se dem. De har dock ingen webbutik.
Såg i senaste stallmagasinet att Eurostar tydligen givit sig på produktion av skoridbyxor också.

PS Är också "bara" 165, men har långa ben för längden.

Nu kopplade jag hur du menade med benlängd.

Jag har ganska "normal" långa ben för min längd så jag brukar aldrig ha problem med det.

Tack för alla de tipsen! :bow:

Surfa runt...

Nu har jag hittat två modeller som är svarta skoridbyxor som inte är jätte dyra. Frågan är bara för det första om de är något att ha och för det andra vilken jag ska välja.

Första:
SKORIDBYXOR COTTON-RIDER
Från Sonnenreiter. Bekväma, supermjuka skoridbyxor i bomull med hällor. Lätt utsvängda. Helskodda.
Tvätt: 30 grader C.

Pris: 1150kr
Nu är det inga helsvarta på bilden, men de finns som färg också och är det jag vill ha.

klader%20ridbyxor%20Cotton-rider%20S50260.jpg

Andra:
HORKA ICELAND
Mjuka, bekväma skoridbyxor med hällor och raka ben. Skodda med mocka från knä till fot, dragkedjor på ben, snedfickor, sadelskuren.
Tvätt: 30 grader C.

Pris: 850kr
Dessa finns bara i storlek 40. I vanliga fall har jag storlek 38 i ridbyxor (36 i vanliga byxor)...så det är om de är små i storlekarna.

HORKA%20ICE.jpg

Sonnenreiter vet jag ju har bra kvalitet på sina grejer. Horka har jag ingen aning om.

Eftersom jag har Sonnenreiter rekommenderar jag dem. Tycker de är MYCKET snyggare i bensluten (lätt utställda). Sitter superbra, jättebekväma. Har nog fått hela stallet att tända på skoridbyxor nu :) (har de helsvarta f ö)

Horka har bra kvalitet, men deras billigare modell har jag som sagt var bara känt på. Var inte imponerad av tyget i dem och skulle aldrig köpa.

Tusen gånger heller då Mountainhorse REYKJAVIK, strax under tusenlappen. Rejält tyg:
"Riding breeches in woven stretch material ...
Material: 82% cotton, 10% polyester, 8% Lycra® (elastane)."

Har ett par helt under bara Eurostar jodphursridbyxor.
Eller nä 2 par är det förresten
Har haft dom i några år nu och dom är super i kvaliten. :bump:

Liknande trådar

Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 968
Senast: kvandi
·
R
Utrustning Hallojsan Min första tråd här, som ni kanske ser. Jag känner att jag är ute på okänd mark lite här, men är ändå tacksam för all hjälp...
Svar
13
· Visningar
2 446
Senast: Wilfa
·
Western Jag fick mig en liten tankeställare när jag kikade i tråden om haltergrimmor....vilka priser det är på "vår" utrustning, är det värt...
Svar
12
· Visningar
1 590
Senast: lakrits
·
M
Hoppning Nu när vi säljer mopeden får jag äntligen råd att köpa en lite dyrare och bättre sadel till älsklingen. Jag behöver tips, hjälp och...
Svar
13
· Visningar
1 551
Senast: WiMa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka