Bukefalos 28 år!

Snygga klänningar/tunikor till stor rumpa??

bettysmatte

Trådstartare
Ber om ursäkt för märklig titel... :)

Med åren och lite viktuppgång (speciellt kring rumpa/höfter) tycker jag att det är svårt att hitta snygga klänningar! Förut funkade alltid 38/40, och det var lätt att beställa.... Men nu.... Jag kan ofta komma i storlek L, men vissa modeller är för smala. Andra modeller kan vara lagom runt rumpa/mage, men för stora vid bysten i stället....:arghh:

Jag söker klänningar som är rätt vida, och inte sitter åt kring mage och rumpa. Mina överarmar måste också få plats - de är också stora. Gärna förslag på snygga klänningar (max 500 kr). Knälängd eller längre. Tack :) !!
 
Hm har jättefina A-skurna klänningar för 99:-
Sitter jättesnyggt på mig som är hyfsat smal upptill men har mycket rumpa och lår.
 
Asos har 845 A-linjeformande klänningar!
Tack. Fast deras a-linjeformade klänningar är tyvärr inte det som jag menar när jag tänker på a-linjeformad.... :confused: När jag tänker på den stilen så föreställer jag mig en klänning som i princip bokstavligen ser ut som ett "a". Men tydligen är det ett mycket vidare begrepp än vad jag tänker mig..... ;)
 
Jag har precis beställt två stycken - håller tummarna för att de passar :nailbiting: !
HM har en nästan lika modell för 149:- också som har fickor och lite mer stabilitet i tyget.
Har precis panikköpt pga viktuppgång och den modellen funkar på mig som har höfter/lår i större storlek än resten av kroppen. Varierar mellan att ha långärmat+leggings under på vintern eller bara t-shirt på sommaren.
Indiska kan ha en del modeller som passar också, men jag vet inte vad som finns där just nu.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Mindre kombi?
  • Sommartoffel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp