Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också problem åt motsatt håll
Är rak i benen etc men med världensputrumpa. Vad jag än köper för ridbyxor så "glappar" de över rumpan. Måste alltid rida med skärp och tröjan istoppad om det inte är så att byxan har väldans hög midja för då löser de sig ändå. Finns knappt några kläder formade för oss plankor med asses som Beyoncés![]()
Jag har också problem åt motsatt håll
Är rak i benen etc men med världensputrumpa. Vad jag än köper för ridbyxor så "glappar" de över rumpan. Måste alltid rida med skärp och tröjan istoppad om det inte är så att byxan har väldans hög midja för då löser de sig ändå. Finns knappt några kläder formade för oss plankor med asses som Beyoncés![]()
Jag skulle nog snarare säga att det är fel modell av byxor hon använder. En högre midja borde göra så det inte blir glapp.
I ridklädes mode ska man nog vara 180 lång och väga 45kg, vi får börja tillverka ridkläder för oss som ser ut som människor!
Tycker hursomhelst att det är ganska konstigt att modeindustrin i stort gör kläder som har former som passar formlösa 14åringar och inte så som en "normal" kvinna ser ut...För hur många av oss är jättelånga, platta och toksmala? Även om det också finns människor med den kroppsformen.
Okej, jag är närmare 180 cm, och har ett BMI på typ 18.. så jag är alltså inte en normal människa? Tack då vet man!
(Förövrigt kan jag tala om att det är sjukt svårt att hitta ridbyxor och och kläder överhuvudtaget som räcker på längden när man är så lång)
Jag gillar Börjes Domino-ridbyxor. Passar min budget alldeles utmärkt.
Dom har dessutom uppdaterat just den modellen lite såg jag nu. Upp till strl 46 finns de i fem färger. (Vit, grå, moccabrun, svart och vinröd) I strl 48 finns de endast i svart och brun.
Släta bomullsbyxor, helskodda.
Jag köpte två par därifrån i januari, svarta och bruna, samma storlek men de bruna byxorna är större än de svarta. De bruna sitter lösare och är lite längre i benen, trots att båda byxorna är strl 44.
Men de bruna får väl bli höst/vinterbyxor för det ryms garanterat långkalsonger under dom. Svårare med de svarta då.
Nu saknar jag bara ett par ridstövlar som mina vader ryms i, men jag misstänker att det är långt dit då kassan är skral och vaderna är stora.![]()
Fast jag har som sagt former, det finns nog ingen som skulle kalla mig rak och platt och jag tycker att tråden
innehåller en hel del elaka kommentarer.