Snygga till lädergrimma

Widerberg

Trådstartare
Hittade min lädergrimma igår som hängt undangömd i stallet ett antal månader. Den är så stel, så stel och möglig här och var.
Hur ska jag få bukt med den? Jag vill ju ha en mjuk och smidigt lädergrimma :D

Sv: Snygga till lädergrimma

Putsa ren den och smörj in den om lädret är torrt. Det bästa sättet att hålla lädret mjukt och smidigt är att använda grimman. Läder kan bli stelt när det inte används. (lite olika beroende på läderkvaliteten)
Mögel får du bort genom att används lite utspädd ättika (som sköljs av) innan puts och smörjning.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka