Snygga träns!

Bukefalos 30 år!

bejkonfis

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett nytt träns till hästen och behöver lite hjälp!
Jag letar efter ett träns á la Dyon med platt/slät, engelsk nosgrimma och silverspännen fast möjligen ett annat märke. Det känns nämligen som att de flesta redan har det tränset och tja, jag gillar att ha något "eget".
Har ni några förslag? :)

Har just nu ett Hubertus Classic med avtagbar snokrem/flärp men det lämnar ett så fruktansvärt fult hål i tränset så därför är jag på jakt efter ett träns med helt engelsk nosgrimma. Hästen har storlek full/X-full så det ska helst inte vara träns i jättesmå storlekar :crazy:

bild på hästen med nuvarande träns
15mzfgx.jpg

Sv: Snygga träns!

Tack tack! :bow:

Blev dock lite förvånad över priset på GGtränset. Modellen är ju nästan den samma som Dyons men dyrare. Jag som trodde att Dyon var dyrare än GG :o

Ja har ett globusträns som ser ut som du beskriver att de ska se ut, vet ej om dom finns i x full men dom är stora i storleken, mitt sto som brukar ha full är de förstort för

har inga jätte bra bilder men lägger in ett par iaf :p
26092_388045180928_653860928_3617447_361471_n.jpg

26092_388042860928_653860928_3617443_4317359_n.jpg

Tack för bilderna men det är tyvärr inte riktigt ett sånt här träns jag letar efter. Det var snyggt men den där "utbucklingen" på nosgrimman faller mig inte i smaken :/

Döbert tränsen tycker jag är stilrena och fantastiskt snygga! Jag har för mig att man kan få dem utan snokhållare. (Engelsk nosgrimma) Fin kvalitét också.

Jessanpersan Den biten som går nedåt på nosgrimman. För övrigt så var det ändå inte ett acheenträns som jag var ute efter men tack ändå!

Lundatorp Döbert har utan tvekan några utav de snyggaste tränsen på marknaden! Jag hade gärna inskaffat ett men plånboken tycker tyvärr inte detsamma :crazy:

Jag tycker Hööks har gjort en renässans och dom har riktigt snygga prisvärda träns nuförtiden:)

Dessa tycker jag hade varit snygga på din häst:

Galway

Cardiff

Callisto

Gillar man inte snokpluppen är den bara att klippa av:). Sen får du ta upp nosgrimman nått hål så att du har den en-två cm under käkbenet. När nosgrimman hamnar längre ner ser det slarvigt ut (tycker stilpolisen Fiorano iaf:p)

Köp en lös engelsk nosgrimma från Döbert till det träns du har. Kostar inte en förmögenhet och är snyggast tycker jag.

Men men enbart nosgrimma kostar inte en hel förmögenhet. :) SÅg nu i efterhand att Freike hade samma förslag :o

Senast ändrad:

Vet inte om dom fortfarande säljs men jag såg några för någon månad sedan. Verkar som de säljs ut nu. Jag köpte ett brunt för ett par år sedan och det har samma kvalité som de bättre av C H från Hööks.

Liknande trådar

• Rider ni med snokrem?
  • Antares träns storlek
  • Vision design
  • Träns till dressyrsadel - rundsytt eller inte?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka