• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 487
Sv: Snyggast

Glömde säga att den skulle vara blå:D
Btw kan jag berätta att det fläktar i håret när man rider med Speed Air hjälmen, det gör det inte med Titium.

Det är ju bara skalet och skummgummi vad jag sett, inte kikat efter så noggrant, men vill du ha säkert så Titium! Den är ju inte heller så säker, men nog säkrare. För GPA ligger ju inte direkt bäst till när det gäller test-listor...

Nä, jag läste i nån hästtidning att den fick sämst :p

Haha jag tänkte skriva ''kanske blir en JW'' :p
Men nää en polare till mig har en sån så det känns dumt. Sen kommer min hjärna koka i den.

Så bara för att din kompis har en JW och pga. att din hjärna kommer koka, så väljer du en hjälm med sämre betyg i säkerhet? :confused:
Det känns som om du bara vill ha en Speed Air för att det är just en Speed Air, inget annat.

*hukar mig*

Men spela roll om din kompis har en JW?

ALLA har typ en JW! ALLA har typ en GPA Titium och snart har ALLA en Speed Air!

Jag har två JW och en GPA, ingen som klagat?!
Sen är det faktiskt ventilation i JW hjälmarna också, märker ingen skillnad mellan JW och GPA Titium...

Bara du med konstiga fördomar...

Köp en Jofa-hjälm istället, då lär du garanterat vara ganska unik om du nu inte tävlar CR-hoppningar på hemmaklubben :angel:

titum e väl kanske snyggast men jag skulle ändå köpt en speed air, den känns lite mer inne nu! :p

hur blir det när det regnar? läcker de in vatten då ?:d

Menar du JW?

Jag vet inte faktiskt, har aldrig ridit med någon av mina JW hjälmar i regn, då kör jag min GPA som jag vet funkar! ;)

Fast rida med Speed Air:en i regn är nog inget att tänka på, den lär ju läcka massor! ;)

Kan berätta att min Gpa titium var helt buklig och krossad efter att jag åkte in i vägen i janurari och det var första gången jag ramlade av med den. Hade haft den i cirka 3 - 4år då.

Sedan tog minna föreldrar en ordentlig tid på olika hjälmar o tester m.m..

GPA speed air ska tydligen ha ett väldigt kraftfullt skal och vara otroligt säker men den dyraste GPA hjälmen ska tydligen vara ännu bättre.

Men den lätt jag inte dom köpa:angel: :p

Den enda snygga Speed Air:en jag har sett måste vara den HELSVARTA som någon snubbe hade i Scandinavium :d

Jaa, det kan mycket väl vara han :)

Senast ändrad av en moderator:

kl

nu har jag nästan bestämt mig iaf.

Titium extreme i svart eller speed air i svart.
Jag vet inte vilken bara :p

Titium Extreme, är det den med kolfiber? :eek: Isf ska du ju inte ha svart :smirk:.

Men jag tycker att du ska ta Speed Air:en, i svart då :angel:

Nej, den är som en titium vanlig, fast inte med sammetsyta. Slänger in en bild:
2100104g.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
517
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
595
Senast: Kristall10
·
Träning Någon som testar core by D - band och kan uttala sig om dessa jämfört med equiband? Jag har känt på core by D och de känns i kvalitet...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka