Snyggaste färgerna på fux ?!

Sv: Snyggaste färgerna på fux ?!

Lägger in en bild på min fuxa i fin lila grimma

DSC00432.jpg

Så söt!! Saknar mitt fuxföl som bara fick leva i 2 veckor:(

31353968.jpg

Och grattis till dig!

Jag har svart läder till min herre, på schabrak mm blir det i huvudsak blått, rött o grått.
Förstår inte varför så många är anti rött på fux, jag tycker det är jättefint :)
Ngt jag aldrig skulle köpa är brunt, beige, eller grönt.

100623050.jpg

100905026.jpg

110403157.jpg

Jag gillar inte heller blått.
Fast jag HAR faktiskt ett fleecetäcke, fleecelindor och ett schabrak i mörkblått... och dom är fina... :angel: Så njo, nog passar det bra på fux allt. (Jag ogillade det mer på dom bruna hästarna även om blått aldrig varit någon personlig favoritfärg.)

Rött tycker jag faktiskt är fint. :) Kanske beror på vad man har för utrustning i övrigt? Tycker det röda blir en fin kontrast mot den bruna hästen och bruna utrustningen (lite rött i hästens färg).
Beige/creme tycker jag också är fint men det kan bli lite tråkigt med så mycket matta färger. Grönt och grått kanske? Gult måste jag prova någon gång! :idea:

Jag kör med naturfärgad, (london) utrustning på min.
Padarna varierar men mörkgrönt,brunt, beige, vinröd funkar.

Pastell passar inte min i

32467022.jpg

Jag måste bara säga att jag tycker det var en kanonfin bild! Vilket jättehärligt helhetsekipage!!!:love:

Din fux var ju rätt fin i rött faktiskt :) annars är det bland det värsta jag vet haha om inte fuxen är väldigt ljus eller väldigt mörk :)
Tycker din skulle vara kanonfin i beiget!

kl

Jag tycker naturfärger är fint på fuxar, brun, beige, grön, blå. Tycker inte schabraket får vara för lik hästen i färgen dock. På en röd fux är rött gräsligt, på en väldigt brun fux är brunt inte jättesnyggt osv..
Syrrans fux har det mesta i blått, han är väldigt orange/röd i färgen och passar super i blått :) På vintern när han är klippt är han jättefin i brunt!

sta-hstarnaaa-017_149483888.jpg

Vitt absolut snyggast och fräschast på en fux. Rött och grönt passar inte.

Jag tycker också att det är svårt att hitta fina färger till fuxar. Allt ser egentligen lite halvtaskigt ut på fuxar enligt mig. Ingenting (förutom möjligen rött och rosa) ser fult ut på många fuxar. Bisons pålle var dock väldigt fin i rött. Min påminner mycket om den (både färgmässigt och teckenmässigt) så man kanske borde prova med rött på henne med. Gult annars kan vara rätt snyggt. Min gamla ponny passade i alla fall väldigt bra i gult, och han var väldigt röd fux.

Älskar lila till alla fuxar! Absolut den snyggaste fuxfärgen! Annars är pastell och naturfärger fina:)
Är inte förstjust i rött eller rosa till fuxar, usch!;)

Senast ändrad:

Schabrak, lindor, träns etc..Vad tycker ni, och vad är absolut fel ?:p

Lättare att svara när ni ser fuxfärgen kanske:p
Tyvärr är jag totalt datadum så ni får kolla in min snygga avatar, för där är hon min snygging :love:

Jag kör med gult på min mörka fux =9 Tycker de e riktigt läckert =)

Här e hon som 1 åring =) Shabraket e ljus gult men hon nu har hon samma gul som lindorna =) Så jag kör med knall gul =) Nu e Pålla 6 år gammal å lika fin ännu i sin gula färg.. men har även en del lila till henne som hon passar i. hon har mörk brunt läder på tränset å sadlen nu..

16233218.jpg

här e hon i ett av sina träns.. hon har även ett liknande med guld spännen å guld bling =)
28732115.jpg

Absolut snyggast är vitt tycker jag.

Färger somm rött, orange och gult går bort för mig.

kl

Hurpass tänker ni på att matcha med helheten? Alltså utifrån färg på läder, skydd osv.

Jag är lite allergisk mot svart på fux, eller rättare sagt så OM man vill ha brunt (vilket jag tycker är snyggast) så sticker svart ut för mycket även om det bara är någon ynka grej i svart. Då blir det lite klurigare att hitta grejer! :p

Kör man guld/mässing + brunt så är det dels mycket klurigare att hitta grejer, dels får man ju tänka på att inte ha färger på resten som skär sig med det.
Har ni tips på vad som kan tänkas passa? Man blir så hemmablind! :)

Mörkbrunt + mässing + fux som blir lite sand-/guldbrun på sommaren men lite mörkare och rödare på vintern. Inget tjejigt! ;) Får inte skära sig med fårskinnsöverdraget till sadeln heller som är naturfärgat/creme typ.
(Har just nu ett par bruna schabrak, ett vitt och ett marinblått.)

kl

Hurpass tänker ni på att matcha med helheten? Alltså utifrån färg på läder, skydd osv.

Jag är lite allergisk mot svart på fux, eller rättare sagt så OM man vill ha brunt (vilket jag tycker är snyggast) så sticker svart ut för mycket även om det bara är någon ynka grej i svart. Då blir det lite klurigare att hitta grejer! :p

Kör man guld/mässing + brunt så är det dels mycket klurigare att hitta grejer, dels får man ju tänka på att inte ha färger på resten som skär sig med det.
Har ni tips på vad som kan tänkas passa? Man blir så hemmablind! :)

Mörkbrunt + mässing + fux som blir lite sand-/guldbrun på sommaren men lite mörkare och rödare på vintern. Inget tjejigt! ;) Får inte skära sig med fårskinnsöverdraget till sadeln heller som är naturfärgat/creme typ.
(Har just nu ett par bruna schabrak, ett vitt och ett marinblått.)

Haha då avskyr du mitt ekipage;)

Allt ska matchas här. Är det mässing så ska det vara mässing på allt och samma nyans på brunt är ett måste!

Även om jag går emot mig själv med svart sadel till brun hopp gjord och träns:/ Men håller på och letar ny sadel!

Jag föredrar svart med silverspännen för det är lättast att hitta samma av. Har man brunt/mässing måste det vara samma på allt.

I övrigt är jag inte så bra på att matcha, jag köper det som finns och fungerar.

Haha ja, ibland måste man ju ofrivilligt vara omatchad! :p

Även till Chardonnay:
Jag har hittat "allt" i samma färger. Möjligtvis att spännena på sadelgjorden är silver, men de syns ju knappt. Fast det gör egentligen inte jättemycket om det skulle halka in något i silver eftersom finbettet är i mässing med silverdetaljer.?

Jag tänkte mest på vad man kan ha för färg på schabrak och andra tillbehör som passar till guld/brunt i kombination med fuxfärgad häst! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: AlinaT
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025