Snyggt Buke!!!

Sv: Snyggt Buke!!!

*knapplån*

För några år sedan fanns funktionen "Visa alla" bredvid där man valde vilken sida man vill läsa i en tråd. Jag tyckte det var en jättebra grej att man kunde välja att se alla svar i en tråd på en lång sida, istället för uppdelade på en massa sidor. Gunnar, finns det någon möjlighet att den funktionen kommer tillbaka?

Skrev jag då också att det borde väl man kunna lösa genom att backa tillbaka till "Nya inlägg"-sidan, exempelvis genom back-knappen på musen. Att göra så borde gå snabbare än att trycka på "Nya inlägg" och det tar dessutom i princip ingen kraft av servern.

När det gäller meny längst ned på sidan tipsar jag om en annan kanpp, Home-tangenten på tangent-bordet. ;)

Kan man inte göra forumen mindre kompakta? Så som det var innan var luftigt och bra, nu känns det mest som ett virrvarr av bokstäver och ofullständiga meningar :crazy:
Var och när och hur trådskaparen presenteras bryr jag mig dock inte så mycket om.

*delvis kl*

Nu vill jag också säga något. Först och främst en :bow: till Gunnar som ser till att Buke fungerar, men sedan måste jag såklart också klaga lite. ;) Jag har inte haft något emot de ändringar som tidigare gjorts, men den nuvarande placeringen av trådskaparens namn - ja, det blev riktigt rörigt! Mycket svårare att överblicka när man måste se över hela skärmen och särskilja texten för att samla information. Och det handlar inte om att jag bara vill läsa trådar av vissa specifika användare, utan om att jag ändå vill ha koll på vem som startat tråden. Det var lättare att se vad själva tråden handlade om innan också, när den texten hade en egen rad, tycker jag. Nu ser det som sagt väldigt rörigt ut...

Tack för ordet. ;)

När det gäller meny längst ned på sidan tipsar jag om en annan kanpp, Home-tangenten på tangent-bordet. ;)

:angel: Ja, men den kan man ju inte gå till ett annat forum med ju :p

Nu har jag vant mig av med det, men förr var det himla smidigt att kunna gå direkt till katt från senior tex på det viset. Men jag överlever utan den. :D Nu blir det liksom ett klick eller ett tryck extra, o med touchpad på laptopen blir det ett väldigt fingerviftande :rofl:

Har Gunnar ändrat...padding, eller något liknande, i listan med trådar i varje forum? Eller är det font-size? Allt ser väldigt kompakt ut :)
Vad ändrades?

Finns att läsa om det från inlägg 211 och framåt - trådskaparens nick har flyttats från egen rad in i en parantes bakom inläggstexten.

Den ändringen som är gjord på första sidan i de olika forumen där man ser trådarna och dess innehåll och TS är klickbar är ju helt fantastisk.

Men TS har ju ALLTID varit klickbar [iaf min tid här på Buke som nästa månad är två år! :eek:], bara att namnet inte sett ut som en länk.

Tack! Jag tyckte jag läste noggrant innan jag skapade tråden, men tydligen inte.

Så att det hela ser ihoptryckt ut beror på att raden med trådskaparens nick försvunnit?

Tycker det var lite väl ihoptryckt. Men får väl studera bukes CSS och lägga till min egen, om det blir för besvärligt :)

Det är den nackdel som kom med den här ändringen, att det kan kännas lite mer kompakt.

Jag har ändrat lite nu, är det bättre?

Jag tycker fortfarande att det ser jätterörigt ut. :angel: ;)

(Men tack för att du försöker ändra så vi blir nöjda. :))

Jag tycker det blev luftigare nu. Men måste ändå sälla mig till bakåtsträvarna som gillade det gamla bättre... ;)

Det är den nackdel som kom med den här ändringen, att det kan kännas lite mer kompakt.

Nu blev det jättejobbigt när alla <hr> försvann mellan trådarna i forumen. Även mellan inläggen var de mörka linjerna väldigt sköna att ha för att skilja inläggen åt. :cry: Nu rann allt ihop för mig. :cry:

Jag måste få vara lite konservativ, men nu blev det inte bra...(Jag talar bara för mig själv).

Det känns bara som "allmän röra" när du tog bort linjerna!

Dom vita linjerna e skitfina:) känns mkt mer luftigt nu :)

Ser inte någon skillnad. Hm.
Tog du bort någon border-bottom, eller så? Jag tycker det kan behövas för att ge en lättare överblick över var en tråd börjar och slutar.

Måste ge dig cred för att du rör om lite i CSS-grytan. Alltid roligt när saker förnyas :)

Liknande trådar

Bukefalos Helt plötsligt blev bukefalos gult upptill. Jag har tittat runt på alla inställningar men det hände helt plötsligt jag vet inte vad jag... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 660
Senast: Gandalf
·
Bukefalos Bukefalos har varit onåbar flera timmar idag. Jag trodde först att det handlade om de problem vi sett lite av den senaste tiden och...
Svar
6
· Visningar
628
Bukefalos Bukefalos låg nere för mig imorse. Nu är den uppe igen men "anslutningen är inte säker" står det. Hade problem med att logga in - sidan... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 632
Senast: Gabby_Ossi
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka