Snyggt lindat - men med vad?

Sv: Snyggt lindat - men med vad?

*kl* alltid linda + padd, ser annars ingen mening med att linda. använder bara eskadrons elastiska lindor annars fleece eller akryl. Eskadrons paddar alltid under.

lindar alltid benen vid dressyrridning, då med kanalsydda Br-paddar (kanonbra) och akrylbandage. De sitter jättebra och det blir snyggt.

*knapplån*

Inte många som använder akryllindor ser jag. Jag tycker de är helt klart smidigast att använda, inte för stumt (som fleece) och inte så lätt att linda för hårt (som elastiska). Fast jag använder sällan lindor, det är bara om de vanliga benskydden inte torkat eller om vi vill vara lite fina inför kameran. ;) Fleece använder jag både med och utan padd, men akryl eller elastiska har jag alltid pad under. Har kanalsydda från Mias RS. Mina få lindor är märkeslösa eller från Jacson.

Fleece utan pad:
15291650.jpg

Fleece med filtpaddar (har inte kvar dem längre, värdelösa att linda bra med..)
4037580.jpg

Akryl med pad bak och elastiska med pad fram:
15394758.jpg

Akryl med pad:
6049999.jpg

Fleece + neoprenpaddar är min nya favorit.. har tyvärr ingen bild på detta än... jag har aldrig paddar under oavsett lindor.. på sistonde oftast i neopren.

Det är snyggt och ger bra stöd :)

Jag använder både fleece och akryl lindor men har bara padd under akryllindorna, har då eskadrons kanalsydda.. Händer ibland att jag även har padd under fleece men hade det oftare förr..
fleece
12777922.jpg

fleece m paddar
11667348.jpg

har inga bilder med dom i akryl..

*kl*
Enda bilden jag har med pållen lindad.
Här har han stödbandage, dvs tjock padd och lindan även ner under kotan med fleece lindor,
men tycker inte det ser så jätte klumpigt ut ändå
20017438.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: zarmino
·
Utrustning Håller på att städa upp i stallet och skulle behöva tips på hur man förvarar eltråd/band och tillbehör på ett praktiskt och snyggt sätt...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Raderad medlem 142449
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa... 2
Svar
26
· Visningar
5 588
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka