Sociala medier för unga?

keramin

Trådstartare
Jag läser då och då att facebook är på väg ut bland ungdomar. Det kan ju säkert stämma, frågan är var finns ni istället? Själv har jag inga egna barn/ungdomar som jag kan fråga om detta så jag vänder mig till er.

Vilket eller vilka sociala medier använder du som är ung, och varför just det/de? Anledningen att jag frågar är att jag jobbar på en skola för vuxna och vi pratar mycket om hur vi kan nå människor som är på väg ut i vuxenlivet.
 
Sv: Sociala medier för unga?

Jag vet inte hur ung jag är längre (24 år)... Men för mig är det facebook och skype som gäller.

Men jag håller med blueberry, samt lägger till bloggar och twitter på listan.
 
Sv: Sociala medier för unga?

Utöver det tidigare användare nämnt så verkar en hel del tonåringar hänga på Tumblr.
 
Sv: Sociala medier för unga?

Tumblr.

Utöver det så är det väl instagram, kik, snapchat men har sett många som börjar använda yahoo-chat (igen) men den vågen har nog inte kommit till Sverige ännu (och kanske aldrig).
 
Sv: Sociala medier för unga?

kik och snapchat verkar vara poppis bland tonåringarna.

Jag som fyller 26 i år har totaltröttna på FB och hänger mest på Instagram
 
Sv: Sociala medier för unga?

Tumblr är the next big thing skulle jag vilja säga. Används som ett de-egofierat facebook korsat med ett diskussionsforum och 9gag.
 
Sv: Sociala medier för unga?

Tack för alla era intressanta svar. Det finns tydligen en hel del att kolla för oss "gamlingar".
 
Sv: Sociala medier för unga?

Tumblr är som ljuvmusik, bästa sidan ever invented. Har haft mitt konto i lite över ett år och har postat över 10000 posts :D
 
Sv: Sociala medier för unga?

Jag hörde något på Spanarna (radioprogrammet alltså) om att runt 70 % av Sveriges tjejer 12-15 år gamla är aktiva på Instagram, vilket tydligen är betydligt mer än Facebook, så det är rätt stort skulle jag säga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 157
Senast: Hermelin
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp