”Sök på sidan” - pdf Iphone

aiquen

Trådstartare
Jag surfar nästan uteslutande på min telefon och nu har jag stött på ett problem, tror jag. Jag öppnar och läser mycket pdf-filer (ex från Google) i Safari och jag är helt hundra på att det har varit möjligt att söka efter ord eller fraser även i dessa precis som på andra webbsidor - men nu fungerar inte det längre? Jag har också testat i Chrome men där är det inte heller en valbar funktion efter att man öppnat en fil.

Är jag lite dum i huvudet eller har något hänt? Uppdaterade iOS för ett tag sedan men vet inte om det kan ha påverkat. Fungerar det här för er andra?
 
Jag surfar nästan uteslutande på min telefon och nu har jag stött på ett problem, tror jag. Jag öppnar och läser mycket pdf-filer (ex från Google) i Safari och jag är helt hundra på att det har varit möjligt att söka efter ord eller fraser även i dessa precis som på andra webbsidor - men nu fungerar inte det längre? Jag har också testat i Chrome men där är det inte heller en valbar funktion efter att man öppnat en fil.

Är jag lite dum i huvudet eller har något hänt? Uppdaterade iOS för ett tag sedan men vet inte om det kan ha påverkat. Fungerar det här för er andra?
Öppnar jag t ex en blankett på Skatteverket så kan jag söka i den.
Jag kan inte söka i pdf som är mail-bilagor.
 
Öppnar jag t ex en blankett på Skatteverket så kan jag söka i den.
Jag kan inte söka i pdf som är mail-bilagor.

Ja jag tänker om man googlar något och får t ex en pdf-fil som resultat (säg en uppsats) så känner jag mig helt säker på att det gått att söka i dessa tidigare, men inte nu längre. Störigt är det oavsett!
 
Testade nyss i sökresultat på Google i Safari och för mig fungerar det. Jag hade testat att startat om appen och om inte det hjälper hade jag startat om telefonen.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 719
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp