Söka distanskurser såhär sent?

Trasdocka

Trådstartare
Hej!

Jag tänkte försöka ansöka till några kurser om det är möjligt via antagning.se och undrar hur det fungerar när man läser enstaka kurser? De flesta verkar vara 7,5p och vad är det här 25%, 50% och 100%?

Hur många 7,5p kurser behöver man läsa för att bli CSN berättigad? :)

Tacksam för svar!
 
Sedan undrar jag även om jag fortfarande kan ansöka i min "speciella grupp" som endast innehar dem med de nya betygsystemet eller hamnar i vanliga gruppen med folk som är 94 eller äldre?
 
En termin på 100% är samma sak som 30hp. Skulle du läsa en 7,5hp-kurs under en termin så skulle du alltså läsa 25%, vilket är det minsta du kan få CSN för. Men då får du förstås också bara 25% CSN.
 
25/50/100% är att du antingen läser kursen på kvarts-, halv- eller full-tid. Alltså, antingen tar kursen hela terminen, halva terminen eller en fjärdedels termin (25% innebär att 7.5hp tar en hel termin).
Jag tror, men är inte helt säker, att du hamnar med den "äldre" gruppen, alltså MVG-VG-G. Men är som sagt ej helt hundra på det.
 
Alltså, lite enklare kan man säga att 1 veckas heltidsstudier innebär 1.5 högskolepoäng. Och en termin är då 20 veckor.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 410
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 577
Senast: LaMagia
·
Skola & Jobb Högst oklart vad jag vill med denna tråd... Men det kanske finns någon som har bra förslag på vad man kan göra... Eller så behöver jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 051
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att plugga upp och läsa till ämnen från gymnasiet? Jag har inte värdelösa betyg men behöver...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp