Söka extrajobb på t.ex butik

MissFideli

Trådstartare
Jag har lite saker jag skulle vilja ha inom relativt snar framtid (typ 6 månader-1 år) och eftersom det finns ytterst liten chans att jobba extra på jobbet, så funderar jag på extrajobb på t.ex matbutik. Men hur söker man? Ber man få prata med butikschefen, eller lämnar man ett CV till nån anställd?

Glömt bort :o
 
Vissa butiker har formulär på sina hemsidor fär man lägger in cv, elker mailadress att skicka till.
Har själv alltid sökt jobb via hemsidorna. Är nog bra om det är ett stort företag, så inte cv:n försvinner innan det når rätt person.

Men man kan säkert gå in i butiken o lämna cv i kassan, då lär det överlämnas till chefen :) Iaf i mindre butik.
 
Jag skulle söka via kontakter (om man har några) eller via hemsida. När jag jobbade i butik kom det ofta in folk och lämnade CV, det gav aldrig jobb. Det kan säkert skilja sig mellan olika butiker, men större butikskedjor brukar iaf ha en tydlig anställningsrutin. Först och främst försöker man hitta folk internt, sedan annonserar man via hemsida och liknande kanaler.
 
Bäst försöka söka upp butikschefen/den som har hand om personalen. Min chef tittar knappt på ett CV som hen inte fått in personligen, hen tolkar det som att personen egentligen inte är intresserad om den jobbsökande inte bemödat sig om att söka upp den som anställer. Samma sak med s.k. spontanansökningar som kommer till butikens allmänna mejladress. Kanske är min chef extra stingslig på den punkten, jag vet inte! ;)
 
Jag jobbar i en stor matbutik, ca 100 anställda, och vi vill alltid ha in CV via hemsidan, så får rätt person tillgång till dem när behovet finns.

Det är bra att veta innan vad man kan tänka sig göra också, för vi har olika chefer för de olika avdelningarna (färskvaror, kassalinje etc.) men ingen särskilt uttalad personalchef (alla chefer ansvarar över sina medarbetare) så när folk tittat förbi för att "prata med chefen och presentera sig" blir det oftast lite konstigt och stressigt - Bättre att gå genom hemsidan, där finns alla respektive chefer presenterade och man kan, om man vill, enkelt ringa till rätt person istället. (sen kan man givetvis tänka sig att göra fler saker i en butik, men det är lättare att börja i ena änden och gå vidare sen)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 593
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 288
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Gotthard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 349
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp