Söka jobb på konditori

Mirre

Trådstartare
Har lagt ut bilder och skrivit om bakverk jag gjort i min blogg, ska man länka till den i ansökan kanske? Vad tycker ni?
 
Sv: Söka jobb på konditori

Om hemsidan är uppdaterad, snygg, har bra bilder och kan höja dig och bekräfta det du skriver i ansökan: Ja.
Om inte: Nej, då kan det rent av sabba chanserna.
 
Sv: Söka jobb på konditori

Det kanske är en bättre idé att spara ner bilderna som i en portfolio och sen uppge att du kan visa upp om de är intresserade?
 
Sv: Söka jobb på konditori

Nej, jag hade inte gjort det. Din blogg är inte en renodlad bakblogg och ger inte mig ett proffsigt intryck.

Ta med bakverk till intervjun istället (och skriv i ansökan att du gärna vill visa vad du går för på en framtida intervju). Då får dom chans att både lukta, smaka, känna och se på vad du kan prestera.
 
Sv: Söka jobb på konditori

Håller med om portfolioiden. Det är ju det enda relevanta om man inte driver en renodlad bakblogg driven på ett sätt som ger professionellt intryck.

Låter lite barnsligt med "är ni intresserade av att se vad jag gjort kan ni läsa mer på min blogg *länk*"
 
Sv: Söka jobb på konditori

Ni har nog rätt, skickade inte med någon länk i ansökan.
Kollade igenom bloggen och såg att det nog inte var en så bra ide trots allt :p
Att ta med bakverk till en ev intervju var ju en ide förstås.
Vad i så fall?
 
Sv: Söka jobb på konditori

Du kan göra en kompromiss och skriva att du har som intresse att blogga, är de intresserade söker de upp bloggen och kollar lite. Det är under förutsättningar att det är en trevlig blogg och inte beskriver slagsmål, fyllefester och missöje med jobbet mm. Det gäller förståss att du inte är anonym, många arbetsgivare gör det aldeles oavsett.
 
Sv: Söka jobb på konditori

Något som är till din fördel och med en personlig twist, vad kan bara du svara på. Men jag skulle rekommendera att du gör färdiga portionsbitar för att du ska kunna bjuda på ett smidigt och diskfritt sätt.
 
Sv: Söka jobb på konditori

Något som är till din fördel och med en personlig twist, vad kan bara du svara på. Men jag skulle rekommendera att du gör färdiga portionsbitar för att du ska kunna bjuda på ett smidigt och diskfritt sätt.

Om du ska göra bakverk, gör så pass små att de kan ätas i en tugga, ni ska ju ändå mest prata :) inte fika :)
 
Sv: Söka jobb på konditori

Låter lite barnsligt med "är ni intresserade av att se vad jag gjort kan ni läsa mer på min blogg *länk*"
Behöver inte vara barnsligt alls! Jag rekryterade till min gamla tjänst och en sökande hade gjort just det. Hen hade en alldeles överypperlig blogg (på ett tema som var ytterst relevant för branschen) som var skriven inte bara på helt jävla suveränt sätt utan även hade otroliga bilder. Jag hade redan läst den och visste på en gång - den här personen vore kanon.

Så - är det en suveränt jävla bra blogg säger jag go for it. Men då ska den vara snygg, proffsig och inte ha en massa vardagligt privat i den.
 
Sv: Söka jobb på konditori

läste du hela inlägget? ;)

håller ju med om att en "proffsig" nischad blogg på just det området man vill jobba kan väga till ens fördel, medan en vanlig blogg med massa irrelevant "lifestyle"-tjafs med dålig design lätt kan upplevas barnslig.
 
Sv: Söka jobb på konditori

Jag kommenterade att det skulle låta barnsligt att skriva att de kan läsa mer på bloggen och så slänga in en länk.
 
Sv: Söka jobb på konditori

Det håller jag med om. När jag letade efter någon som kunde rida in min treåring och kollade runt på nätet, hittade jag en beridare i närheten av mig som förutom en vanlig hemsida också hade en proffsig blogg med bilder och daglig uppdatering om vad hen gjorde med sina egna hästar samt de hästar hen hade i träning (och inget annat vardagstjafs, utan bara yrkesmässigt), det tyckte jag gav ett väldigt bra intryck och var utslagsgivande för att jag faktiskt valde den beridaren. En blogg kan vara så mycket mer än fjortisnivå.

TS, du kan ju skapa en ny blogg enbart inriktad på det du vill sälja in, typ "Annas bakblogg" eller liknande, där du enbart skriver om det och har bilder på det? Ifall det nu är så att din "vanliga" blogg inte är tillräckligt professionell? Eller som någon annan föreslog att använda de bilder du har, fast skapa något form av portfolio med dem?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
792
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 964
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 164
Senast: skiesabove
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 008
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp