Söka jobb

Wille

Trådstartare
Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%.

Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka och nu har jag hittat ett jobb att söka som jag anser mig kvalificerad för. Haken är att jobbet är på heltid. Och jag kan inte tänka mig att jobba mer än 75%.

Ska jag söka jobbet ändå och inte låtsas om att jag är sjukskriven och om jag får jobbet avsluta sjukskrivningen och hoppas det funkar ändå?

Så jävla jobbigt med kraven från af att man ska söka minst 6 jobb i månaden. Hittar ju liksom knappt något att söka.
 
Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%.

Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka och nu har jag hittat ett jobb att söka som jag anser mig kvalificerad för. Haken är att jobbet är på heltid. Och jag kan inte tänka mig att jobba mer än 75%.

Ska jag söka jobbet ändå och inte låtsas om att jag är sjukskriven och om jag får jobbet avsluta sjukskrivningen och hoppas det funkar ändå?

Så jävla jobbigt med kraven från af att man ska söka minst 6 jobb i månaden. Hittar ju liksom knappt något att söka.
Är du sjukskriven på 50% så står du till arbetsmarknadens förfogande på 50%, dvs i planeringen ska det stå att du ska söka 3-10 jobb/månad. Annars är det någon av mina kollegor som har haft en sämre dag.
Kontakta oss och vi ändrar, gjorde en sådan ändring senast idag
 
Är du sjukskriven på 50% så står du till arbetsmarknadens förfogande på 50%, dvs i planeringen ska det stå att du ska söka 3-10 jobb/månad. Annars är det någon av mina kollegor som har haft en sämre dag.
Kontakta oss och vi ändrar, gjorde en sådan ändring senast idag
Tack för klargörande! Jag har ju inte haft mitt första möte med af än, bara ett telefonsamtal som jag inte minns vad den handlade om. Så jag har utgått från att det är 6 jobb per månad som gäller, precis som förut, men då vet jag att det inte är så då.

Edit. Loggade in på af och där står att 6-20 jobb ska sökas per månad. Men det är antagligen inte så konstigt då jag hade en sjukskrivningsperiod fram till 30 september och sen dröjde det innan det förlängdes så varken jag eller af har haft koll på min sjukskrivning. Blev arbetslös 1 oktober, d.v.s dagen efter att min första sjukskrivningsperiod gick ut.
 
Senast ändrad:
Jag har rekrytering som en del av min tjänst och jag, personligen, hade hellre sett att en sökande tydligt skrev i ansökan att hen inte kan jobba 100% än att nämna det på intervju. Ibland behöver man någon som jobbar heltid, och då har bådas tid slösats, men inbland är cv'n tillräckligt intressanta att man vill ses ändå :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 846
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
735
Kropp & Själ Jag har under några månader varit sjukskriven 50%. Vid läkarsamtal beslutade vi om fortsatt sjukskrivning på 25%. Nu har jag läst min...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 200
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 214
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp