Söka på KWPN

Apollo 13

Trådstartare
Sitter och försöker söka på en kompis KWPN men det tycks vara smått omöjligt. Vi är ute efter lite historia på hästen och hoppas få fram någon info om uppfödaren.

Har sökt här på buke och hittat ett par länkar där man kan söka men ingen av sidorna tycks fungera.
Den enda sidan jag kommit in på är http://www.kwpn.org/ men jag lyckas inte hitta något ställe där man kan söka på hästen.
Han är registrerad, sitter med hollänska passet framför mig där det står att han är reggad och jag har reg nr.

Finns det någon som har något tips om hur vi ska gå tillväga och ev några siter som funkar?

:bow:
 
Sv: Söka på KWPN

Jag kommer inte in på den sidan? Funkar den för dig? Funkar varken från min telefon, ipad eller dato :confused:
 
Sv: Söka på KWPN

Hm, nej, faktiskt inte. Tillfälligt nere? Jag är in där flera gånger i veckan och minns inte riktigt senast.
 
Sv: Söka på KWPN

ok, får kolla imorgon från jobbet.

Men om du är van vid att söka där så kan jag ju passa på att fråga.

Det står att uppfödaren är H. Wienholts och sedan är det en adress. Skulle gissa på att detta är en privatperson och inte någon större uppfördare. Alltså borde det vara omöjligt att hitta något? Min kompis är mest sugen på fölbilder.
 
Sv: Söka på KWPN

Må höra med kompisen hur hon gjorde. Vi har en holländsk herre med okänd stam som de hittade ett chip i på kliniken som hon nog helt enkelt bara skickade till KWPN så fick man födelseår och första ledet av stamtavlan, ville man ha mer kostar det nog pengar.

Den hästen blev helt plötsligt 4 år äldre och hade stam samt ett helt annat namn än vad han hade när han kom :-)
 
Sv: Söka på KWPN

Stam har jag ju i passet i 4 led. Det kompisen nog mest är ute efter är att se om det finns någon bakgrund på vad hästen gjorde i Holland och ev bilder.
 
Sv: Söka på KWPN

Konstigt, den sidan fungerar inte heller för mig. Kanske är någon brandvägg eller något som stoppar?? Får testa på jobbet imorgon..
Tack för länken iaf!
 
Sv: Söka på KWPN

Fokker, det är ju(väl?) uppfödare..
Efter Fokker så hittar jag ett nr (002820) och sedan namnet och adressen. Kan man på något sätt söka på de numret? (Ja när sidorna fungerar alltså :p)

Har googlat på namnet och adressen, var för sig och ihop men hittar inget vettigt öht.

(H. Wienholts, Doetichemseweg 31, 7031 EP Wehl)
 
Sv: Söka på KWPN

Nu kom jag in på sidan.
Hur kan det komma sig att jag inte hittar något? Finns inte alla hästar registrerade där?
Får upp en som heter samma sak men stammen stämmer inte. När jag söker på reg no så får jag inte heller upp något?

Kan man på något sätt få reda på ägare till hästarna? Det står ju reg på blup tänkte jag, fast då kanske man måste logga in? Vet du om det kostar något att registrera sig för att kunna logga in?
 
Senast ändrad:
Sv: Söka på KWPN

Det är inte en sida som motsvarar typ blup utan där kan folk lägga in hästar själva, därför finns inte alla hästar där.

Det är inte alla avelsföreningar som har informationen öppen på nätet så som ASVH har, i Danmark t ex så kostar det pengar att få tillgång till sån info. Jag förslår att du kontaktar KWPN och frågar vad de har för info.
 
Sv: Söka på KWPN

ok tack.

Då får jag maila dem helt enkelt.
Har läst på nätet att det ska finnas något "formulär"att fylla i, men jag lyckas inte hitta det eller någon mailadress? Eller är det info mailen som gäller tro?

Lyckades iaf hitta att hästen i fråga har två eller tre helsyskon. Två av dem verkar vara tvillingar men har väldigt lika namn så jag vet inte om det kan vara att de är registrerade två gånger eller något :p
 
Senast ändrad:
Sv: Söka på KWPN

Folk har kanske lagt in samma häst flera gånger, de är inte ovanligt på sidor där man kan lägga in hästar själv (tittade på en annan sida och där förekom samma häst fyra gånger!) sidan är http://www.sporthorse-data.com/ där kan du kanske hitta något.
 
Sv: Söka på KWPN

Tack, men det fanns tyvärr inget. Hittade hingsten han är efter men varken stoet eller syskonen som fanns med på den andra sidan :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min bästa lilla vän fyller 16 år den 29:e december och jag inser att hon kanske inte kommer att finnas här så väldigt länge till. Hon är...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 014
Senast: Emiro
·
Hundavel & Ras Nybliven bukefalist här! Ber om ursäkt ifall trådar av detta slag inte uppskattas men jag hittade ingen liknande. Jag tänkte be er...
2
Svar
37
· Visningar
4 152
Senast: Eira
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 873
Senast: lewellyn
·
M
Avel Har en fundering på om någon vet om det är möjligt att hitta info om avkommor till ston födda i holland? www.paardenfokken.nl är en bra...
Svar
3
· Visningar
809
Senast: M_Q
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp