Söndag med Fille

B hojtade upp mig på messenger igår och undrade om jag kunde ha Fille från lunch till halv tio idag och det kunde jag ju.
Han kom runt halv ett och lade sig ganska omgående på sin favoritplats. Och han kom på att han behövde hakstöd, för att hålla undan dubbelhakorna...
230618-1.jpg


Bella skulle komma runt halv sex och rasta Fille. Men vid fyra, började han stå med benen i kors vid dörren och jag har ju sagt att jag ska prova. Så... jag tog med "dyngspaden", stängde in Minnie i sovrummet och höll tummarna för att hon skulle stanna där. Sedan satte jag på Fille koppel och öppnade dörren. Jag pekade en meter bort och sa, sitt. Han gick snällt tid och satte sig. Jag backade ut permobilen, ställde för kompostgallret, stände och låste dörren. Sedan fick jag ordning på oss och Fille fick gå före fram till porten, givetvis höll jag i kopplet. Jag tryckte på dörröppnaren och lät Fille gå ut först. han stannade utanför och väntade snällt, inget dragande. Sen gick vi en kvarts sväng och Fille hittade en kanin, men jag fick honom att fokusera på mig DUKTIG HUND; DUKTIG, ett antal pinkar, lite mellantrav på raksträckor på cykelbana, sen tog vi en kort runda runt en allé och det brukar komma blar där var tredje dag elelr så... nu kom det tre på en gång. Men inga problem, mellantrav hemåt igen och jag pratade hela tiden och han höll lagom respetfullt avstånd från permbilen men inga problem att plocka in honm, när man mötte någon. Väl hemma, fick han massa beröm och en dentastick.
 

Jag vet inte vem som var mest stolt...

Jag fäste ett kattkoppel i selen, för att kunna hugga tag i Fille när hemtjänsten kom. hemtjänsten kom en timme för tidigt och jag rumstrerade om i köket, då tjoade jag försräckt och C blev mer rädd för mitt hojtande än Fille. Hen var van med hundar. Skönt.

Så överlag en väldigt trevlig dag.
Och nu vet vi ju att jag kan ta med mig Fille ut om dagarna, så vi kan fika och ha det trevligt. Men nästa gång får det bli vanligt koppel och inte flexi, även om jag hade koll på det med. Han fick inte springa mer än 1,5 - 2 meter ifrån mig bara så att han nådde de träd, han skulle. Lite klumpigt att hålla i bara.
 

Bifogade filer

  • 230618-2.jpg
    230618-2.jpg
    81,7 KB · Visningar: 14

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok jag vill bara ha det samlat nånstans, utan att behöva sitta och bläddra i facebookflödet. Idag är det köksregionen som ska få en...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: IngelaH
·
Hästvård Kele hade ju återbesök på MK idag. Gick på släpet snällt, tvekade lite vid rampen men den var väldigt brant och luktade massa...
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp