Soffa i färg?

lady_vip

Trådstartare
Någon som har en soffa som inte är svart, vit, beige, grå eller brun?

Vi får nog köpa ny soffa under nästa år, jag är lite sugen på att köpa nåt i färg! Typ stålblå eller plommon, men folk pratar ju jämnt om att man tröttnar på färg, vilket avskräcker lite.

Någon som har en soffa i färg? Lägg gärna in bilder!
 
Sv: Soffa i färg?

Om man skaffar en soffa i ens favoritfärg snarare än årets trendfärg tror jag chansen är större att man är nöjd med soffan även efter fem år.
 
Sv: Soffa i färg?

Vi har en soffa som är färgglad! Vi tänkte först turkost, men maken tyckte det var att safa lite för mycket, så vi körde på en sånhär istället:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29826289/#/S39902956

Och ja, den ser lite gräslig ut på bilden, men den är så himla rolig hemma! Jag tror aldrig vi kommer tröttna på den, men gör vi det går det ju att byta ut klädsel på just denna soffan.
 
Sv: Soffa i färg?

Sofforna förr hade ofta mustiga färger, gärna vinrött eller gröngrönt.
Kör på, säger jag.
En varmgul eller orange vore nog fint :D

13400.jpg
 
Sv: Soffa i färg?

Hade två hallonröda soffor som jag älskade. Tröttnade inte på dem. Tyvärr blev de för solkiga och urtvättade så jag fick byta ut dem till slut.
 
Sv: Soffa i färg?

Jag har en randig gammal soffa i ljusrosa och blått med småblommiga kantränder typ :p

Jag älskar soffan :love: det är min absolut vackraste möbel. Tyvärr är den hemsk att sitta i mer än en liten stund. Det kan jag dock överleva bara för att ha "skatten" i mitt hem ^^
 
Sv: Soffa i färg?

Vår nuvarande soffa är svartmelerad, den tidigare var stålgrå/blå och soffan innan dess var grön.

Jag tycker absolut att man kan satsa på en soffa i färg!
Men det ska vara en färg man älskar och ingen modefärg tror jag iaf om man vill ha soffan länge.
Jag tror att det är lättare att tröttna på en soffa i färg/mönster än om den bara är enfärgad.

Annars är det väl lämpligt att lägga sig i en låg/mellan prisklass på soffa så kan man byta/kasta/sälja om man tröttnar eller flyttar eller får andra behov?
 
Sv: Soffa i färg?

Visst är det så, att det är bäst om man kan byta efter ett tag. Eftersom vi har hundarna i soffan håller de inte för evigt heller.

Jag har blivit kär i denna soffan:
MediaBinaryLoader.axd

Men den är lite dyr för oss, men modellen med högre ben tilltalar mig.

Vi får se, detta kommer bli en stor fråga känns det som:D Sambon kan sträcka sig till blågrå soffa, men vi har fler krav. Jag vill helst ha överdrag som går att tvätta i maskin (känns som bara IKEA har det??) och då högre ben... Sambon vill ha en klump man kan sitta länge i och spela tv-spel:p
 
Sv: Soffa i färg?

Vi hade en grön ikea ektorp länge, 8 år tror jag. Bytte klädsel eftersom katten gått hårt åt den, inte för att vi tröttnade.
 
Sv: Soffa i färg?

såg nu att sidan jag tipsade om var till just ikeasoffor.. troode man kunde beställa lite friare
 
Senast ändrad:
Sv: Soffa i färg?

Min brorsa hade en röd soffa förut, låter ganska extremt, men eftersom dom annars hade mycket vitt så var de faktiskt väldigt fin;)

Jag tror också att man ska ta sin favorit färg i stället för senaste trend färgen, då tror inte jag att man tröttnar så fort:)
 
Sv: Soffa i färg?

Har haft lila soffor förut, och inte tröttnat på någondera. Har sålt eftersom hemmet bytts och de inte passat in i måtten.

Nu har vi 2 ektorp-soffor med klädsel i vitt, ljusgrönt och ljusrosa. Har inte tröttnat än!

Tycker att beiga soffor är det i särklass TRISTASTE som finns. :laugh:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: Unafraid
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: monster1
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 249
Senast: Mirre
·
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp