Sojafråga

tur att våran lokala grangården inte är sådana, visst det har hänt att dom har hafft gammalt foder men dom har aldrig sålt det utan själva sagt,opps den här säcken har gått ut och givit en en annan säcke eller bestält hem nytt
 
Jag har inte skrivit någonstans att det är olagligt att säja gammalt foder. Men att det borde vara förbjudet.

Varför ska jag svara på din fråga: (Är det olagligt att sälja gammalt djurfoder som passerat bäst före datum?! )
Du har ju själv skrivit att det inte är det.
Sedan har jag skrivit vad jag tycker. Det är ju en diskussionssida det här eller hur?!
Varför ska jag bara komma med fakta när du inte själv kan göra det? :confused:
På den här diskussionssajten så är det nog många som kommer med ofullständiga svar och påståenden som man inte kan kontrollera. Bara hoppas att dom har rätt, många ggr.

Jag kallar det inte fantasi att skriva vad jag tycker om att dom säljer foder som datumet har gått ut på:
Jag måste väl också få tycka och tänka precis som du. :devil:
Eller hur?
Du skriver: (vad jag skiter i har du ingen aning om.) Nej, det har jag inte. Men troligtvis så skiter du i om fodret är gammalt eller inte. För frågan vad om vad vi skulle kunna säga till dom på Granngården för att dom skulle kassera sojan och köpa hem färskt.Men du hakade upp dig på helt andra saker. Jag frågade faktist efter någon som arbetade på Granngården och då hoppade du in och (som jag tycker försvarade dom). Och om du tycker att jag pratar en massa skit så är jag den förste att beklaga. Men å ena sidan du behöver ju inte läsa vad jag skriver. :mad: :D
 
Låter det här bekant? "Det säger sig självt att det är gammalt när datumet är utgånget och det är FÖRBJUDET att sälja gammalt foder då." Jag tolkar då iaf FÖRBJUDET som olagligt, hur tolkar du det? :confused:

Att du skriver vad du tycker är en sak, att du sedan sitter och kommer med beskyllningar och antaganden är en helt annan. Jag gissar att majoriteten som ställer sina frågor här vill veta fakta eftersom de frågar, är det då så konstigt om något ifrågasätts? Varför hoppas att någon har rätt? Ifrågasätter du aldrig någonting utan sväljer allt med hull och hår, eller är det bara dina påståenden som inte får ifrågasättas? :smirk:

Vad tycker du om det här då? "Men troligtvis så skiter du i om fodret är gammalt eller inte." Har jag någonstans beskyllt dig för att skita i dina djur eller ex.vis ditt barn? Är det ok för dig att komma med antaganden och påståenden som varken hör till tråden eller som du har någon grund för? :devil:

Om någon påstår att något är förbjudet så vill då iaf jag veta om det stämmer. Det är betydligt lättare vid en diskution med en foderleverantör, som i det här fallet, att kräva sin rätt som konsument ifall det verkligen är olagligt att sälja foder som passerat bäst före datum. Får man inte ifrågasätta något som du påstår så kan ju du strunta i att svara istället. :idea: Det är inte din tråd och du har inte monopol på den. :D

Jag förstår faktiskt inte varför du blir så förbannad för att jag frågade om det verkligen var olagligt. Mina uppgifter kan ju vara felaktiga och frågar jag inte så kommer jag ju fortsätta tro på dem. Tycker det är trist om du på något sätt känner dig påhoppad för det var verkligen inte min avsikt när jag frågade. :( :crazy:
 
Fast Mia, du VAR inte speciellt trevlig i dina svar, så jag kan förstå att hon reagerade. Du är lite väl bitsk och fräser ifrån i onödan ibland...

Man kan lägag fram fakta och/eller åsikter på olika sätt, och jag har flera gånger sett dig vara - i mitt tycke - onödigt skarp.
 
Jag kan hålla med om att jag var bitsk i mitt näst sista svar, men annars så tycker jag inte att jag var ilsk? :o

Däremot så blir jag rätt arg när jag får veta att jag "antagligen" skiter i vad jag ger mina djur. :mad: Jag ville veta om det verkligen är olagligt och inte en massa annat tjafs. ;)

Det är ok, säg till mig när du tycker jag är för skarp. Skriven text läses inte alltid som man avsett, vilket jag vet att även andra missar och som jag glömmer ibland. :o :D
 
Men snälla du! Gör som du själv skriver då. Ring en foderleverantör och fråga om det är föbjudet eller inte. :)
Jag ids inte fortsätta denna diskussion med dig. Du beskyller mig för att ta fram saker som inte har med det här att göra. Men i ditt näst sista antagande så skriver du: om jag ger gammal mat till mina djur eller mitt BARN. Vad har detta med det här att göra.
Och första tråden ang soja var faktist jag som skrev. För att det var gammalt på Granngården och jag ville ha hjälp om vad jag skulle göra och säga.
Så då måste du väl förstå att jag INTE vill ge gammal mat eller foder till mina närmaste. Om du nu har med det att göra för jag får ju inte fråga dig om det.
För mig så är den här diskussionen slut med dig iaf. Det blir bara löjligare och löjligare. Och jag vill inte ens kalla det för en diskussion utan smutskastning.
Tack för mig.
Till alla er andra. Jag ska ringa Granngården och försöka få prata med någon högre distans och tala om att det härsknar så får vi se vad dom säger. Hör av mig. :D
 
Jösses, jag har inte ens skrivit det du påstår! :eek: Läs det några gånger till är du snäll så ser du det. :):bow:

Orkar inte försöka förklarar mer när du så tydligt vill missförstå vartenda ord jag skriver. :(
 

Liknande trådar

J
Foder & Strö Jag har lite funderingar kring blötläggning av kraftfoder och hållbarheten på det. Jag håller just nu på att välja ut ny foderstat och...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp