Sojaprotein

clovergirl

Trådstartare
För att få min foderstat fulländad behöver jag vet hur mycket sojaprotein väger i gram. Någon som vet hur många gram 1 dl är?

Sv: Sojaprotein

Fast det är ju väldigt mycket smidigare att ta en dl om man vet ungefär vad det väger liksom än att väga varje gång. Sen ska man dra det ett steg ytterligare så är ju inte proteinhalten exakt densamma i varje höbal som det står på analysen heller ;)

Sv: Sojaprotein

Eller så räknar man på foderstat utan att ha sojan hemma och av någon anledning behöver veta i dl och inte bara i gram...

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: tanten
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 366
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur