söka på ipnr?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Hopphopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 958
H

Hopphopp

vart kan man söka på ipnr och få fram en adress ? så man vet vem som har det nr?

Sv: söka på ipnr?

Nej, man kan däremot oftast se vilken leverantör som ligger bakom numret.

men en kompis har gjort det, och då fick hon fram en postadress?

Om du söker på t ex http://www.dnsstuff.com/ så får du fram vilken nätleverantör som IP-numret tillhör. Ibland kan man få fram en "vettig" adress, men det är oftast då att IP-numret hör till en IP-serie som ett företag köpt.

För att få fram en person bakom ett IP-numret som ligger hos en nätleverantör krävs att polisen kräver fram det, och det gör endast polisen om det finns misstankar om allvarliga brott (såna som kan ge mer än två år i fängelse om jag inte minns fel).

Liknande trådar

IT & mobiler Mina Google-skills är otillräckliga. Igår kväll fick jag notiser om att en vän/bekant hade lämnat flera gruppchattar som jag är med i...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Masqueradee
·
IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 767
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Ja, det var först igår som jag hörde detta ord. En bekant föreslog en Dongel som lösning på mitt internetproblem. Är det någon här som...
Svar
3
· Visningar
317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31