Söker "hoppgraman"

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Liian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 534
Sv: Söker "hoppgraman"

Jag förstår fortfarande inte skillnaden? Man kan väl lika gärna rida med olika långa tyglar fast den går igenom en ring? Den sitter väl fortfarande fast nånstans? eller? Finns det ingen tydligare bild som visar bättre, för jag fattar verkligen inte skillnaden mellan en vanlig o den här..

Om du tar olika långa tygeltag i gramanen så gör öglan att det kompenseras och tyglen blir lika lång på båda sidorna igen...
Hästen blir alltså väldigt rak i bogarna!

Aha! :idea: så ringen sitter fast på nått som sitter fast i sadelgjorden, och sen löper tyglarna fritt genom ringen?!

Lät ju ganska smart. Varför ser man inte en sån innom dressyren?

någon som visste vart man kunde köpa sånna? :p

men förlåt då :crazy:
kanske dom finns på nått annat ställe? om någon annan vet?:o

vore knas om dom bara fanns på ett ställe juh..:smirk:

Varför smirk:a? Du frågade en fråga och jag svarade på den. Kolla vad den heter på hemsidan annars och sen kanske ANVÄNDA Google?!

varför har du så nedklankande ton mot mig? vad har gjort dig eg? :(

tänkte eftersom man diskuterade hoppgraman här så kanske det fanns någon som vet vart man kunde köpa dom, i sverige.. Jag hittar dom inte någonstanns

Jag klankar knappast ner dig, förstår inte hur du kan få ut det genom att jag skrev att det redan stod i tråden?!

okej! då missförstog jag dig väl. men det känns så för du säger det inte direkt "vänligt" om du förstår vad jag menar..:crazy: men va vet ja, det kanske är så du pratar. jag känner ju inte dig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 570
Senast: Ceta
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 398
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 314
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka