Solensia till min katt

Jag måste missat detta inlägg.

Jag fick ett meddelande från agria att de inte ersätter kostnader för artros så har inte skickat in kvitton för solensia om jag minns rätt. Jag får inte ens ersättning för spondylos medicinen. Kanske beror på att det hamnar under fribeloppet eller vad det heter.

Jag fick åtminstone ersättning för första injektionen från Agria. Men min försäkrades in som liten.
 
Lyfter denna tråd.
Min katt fick första injektionen för 1 månad sen och ska få påfyllning på onsdag. Men hon har fått hudproblem, små sår lite här och där. Verkar inte klia jättemycket, men ändå. Jag ser att det är en vanlig biverkning, men jag hittar inte hur man förhåller sig till detta? Fick ingen info av veterinär, det var först nu när jag googlade som jag såg det.
Men betyder detta att hon inte kommer kunna fortsätta med Solensia? Eller är det övergående biverkningar?

Nu blev jag förstås jätteorolig!

Lillebror fick på huvudet, och lite kli i öronen efter första sprutan. Det läkte ut. Jag minns inte om jag tänkte mer på det just då, faktiskt. Han fick iaf en spruta till, eftersom vi upplevde att den första hade önskad effekt.

Efter andra sprutan fick han en större hudreaktion, mellan skulderbladen där han också tappade pälsen, som nog både vätskade och kliade och ömmade - han var uppenbart besvärad, och dessutom förhindrade det att ge den tredje sprutan "i tid" eftersom det satt precis där de skulle sätta sprutan. Min veterinär skickade bilder och beskrivningar till läkemedelsbolaget som gör Solensia - de hade inte sett en sån reaktion tidigare och svarade att om det läker ut så kan vi testa en spruta till, men annars (eller om han fick en liknande reaktion igen) så avrådde de från att fortsätta. Troligen var det något i den som han inte tålde helt enkelt. Jag valde i samråd med veterinär att inte ge en spruta till.

Med reservation för om jag glömt nån detalj eller om något har uppdaterats sen dess. Detta var sommaren 2022.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 743
Senast: WildHorse
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 334
Senast: Vassi
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 325
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 135
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp