Solglasögon med styrka

zassoo

Trådstartare
Bu eller bä? Någon som har?

Eller hur gör ni andra glasögonbärare som inte använder linser?
 
Jag använder normal linser ibland behöver jag vila ögonen från linserna har då glasögon. Solglasögon med styrka är ett måste för mig
 
Jag vet att jag sett folk som har solglasögon som vanliga glasögon också, vet inte hur det fungerar riktigt, en annan variant jag sett är sådana där solglasögon clips till de vanliga glasögonen, kanske inte så snyggt, men verkar vara praktiskt åtminstone.
Nån tror jag till och med har haft solglasögon utanpå de vanliga glasögonen, men det känns nog lite opraktiskt kanske? :p
 
Jag kan inte ha linser, så jag kör på solglasögon med styrka.

Älskar't :love::bow:

Idag kan man (oftast) ha vilka bågar som helst och ja, det blir lite dyrt men för mig är den engångsutgiften värt det eftersom det är så bra :up:
 
Jag har två par. Älskar dem!

Ett måste vid bilkörning, men de är såklart bra vid alla andra soliga tillfällen också :)
 
Ja. Jag älskar solglasögon men är så jäkla trött på att behöva rota fram vanliga glasögonen varje gång jag får ett mess när solen skiner.
 
Det låter som att ni är eniga :D Jag måste ta och skaffa mig ett par. Hoppas bara inte min syn har förändrats så mycket, har inte råd att köpa nya vanliga glasögon också :crazy:
 
Det låter som att ni är eniga :D Jag måste ta och skaffa mig ett par. Hoppas bara inte min syn har förändrats så mycket, har inte råd att köpa nya vanliga glasögon också :crazy:
Nej, det är dyrt som skam. Mitt går på 3900 trots 25 procents rabatt - och trots att jag valde relativt billiga glas och utan polarisering. Dock valde jag märkesbåge (eller rättare sagt, märkessolglasögon som de byter glas i.)
 
Nej, det är dyrt som skam. Mitt går på 3900 trots 25 procents rabatt - och trots att jag valde relativt billiga glas och utan polarisering. Dock valde jag märkesbåge (eller rättare sagt, märkessolglasögon som de byter glas i.)

Huvaligen. Men nu bokade jag en tid i alla fall. Tydligen får man solglajjorna på köpet om man köper vanliga glasögon för minst 1500 så det löser sig väl på ett eller annat vis.
 
Jag längtade i många år efter ett par slipade solglasögon.
Ända tills jag hittade "suncovers", som är solglasögon anpassade att använda över de vanliga glasögonen...

Jag har även haft såna solglas som man fäster på de vanliga glasögonen, men suncovers är det bästa jag haft! Minskar även på ljuset som kommer in från sidan.
 
Jag har. Kör bil i dem. Gillar inte bågarna jag har, men är liksom ett måste för att kunna köra bil sommartid. Funderar på att köpa nya med bågar jag gillar. Går ju inte runt med glasögon annars, så på "stan" har jag vanliga oslipade.
 
Jag har mina i bilen. Jag har beställt mina, de gick nog på 6-700 tror jag. Funderar på att skaffa ett par till att ha i övrigt också, men brukar bara använda glasögon i bilen överhuvudtaget.
 
Älskar mina och skulle inte vilja vara utan. Snygga är de också.
Använder inte linser utan bara vanliga glasögon.
Använder ofta solglasögon överlag.
 
Hade förut. De är bra, men dyra. Så de gånger jag faktiskt har glasögon numera så har jag sådana som man sätter över vanliga. Funkar bra det med.
Men jag har linser för det mesta.
 
Jag längtade i många år efter ett par slipade solglasögon.
Ända tills jag hittade "suncovers", som är solglasögon anpassade att använda över de vanliga glasögonen...

Jag har även haft såna solglas som man fäster på de vanliga glasögonen, men suncovers är det bästa jag haft! Minskar även på ljuset som kommer in från sidan.
Undra om det är sådana jag har. Dom är jättebra. Just att dom täcker även åt sidorna. Mina är också polariserade. Kostade 399kr när jag köpte dom för tre år sedan.

Jag tycker dom är mycket bättre än slipade solglasögon just för att dom hindrar reflektioner från alla håll. Använder mina när jag arbetar och dom är så sköna att ha på sig.

Nackdelen är kanske att dom är lite stora men det är å andra sidan modernt nu så för en gångs skull är jag med i modevågen :D
 
Jag har både slipade solglasögon och även Polaroid suncovers.
Suncovers använder jag framförallt vid bilkörning och ridning.
Bökigt att behöva byta glasögonen när man ska in i stallet efter ett pass, då är de super att ha
 
Bu eller bä? Någon som har?

Eller hur gör ni andra glasögonbärare som inte använder linser?
Jag har och jag älskar dem! Perfekta när jag kör bil eller vill läsa böcker i hängmattan på sommaren. Skulle inte klara mej utan dem under sommaren, men tycker jag har blivit mer ljuskänslig det senaste året och har alltid solglasögonen i väskan så jag kan byta glasögon när det behövs.
 

Liknande trådar

Fordon Bu eller bä? Svårt att få tag i reservdelar? +/-?
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Amanda_F
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Borde finnas flera som har det, väl? Är ni nöjda? Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig...
2
Svar
32
· Visningar
1 534
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp